Auto*Mat vyzval politiky: odejděte. Tajná studie varovala, že změny poškodí MHD

25.09.2012 9:09 | Zprávy

Nekoncepční a nepromyšlený krok, hazard s pověstí MHD. Tak radikálními slovy odsuzuje nezávislá oponentní studie změny v pražské veřejné dopravě, platné od září.

Auto*Mat vyzval politiky: odejděte. Tajná studie varovala, že změny poškodí MHD
Foto: Hans Štembera
Popisek: Tramvaj číslo 10

Posudek si ještě před schválením změn radou hlavního města nechal u společnosti Boston Venture zpracovat primátor Bohuslav Svoboda. Odborníci z ČVUT v ní varují, že prosazení zásadních změn bez diskuse s obyvateli a městskými částmi je v rozporu s demokratickou praxí. Změny se měly odložit, prodiskutovat a lépe připravit. Radní kritickou studii ignorovali a změny ve veřejné dopravě urychleně schválili. Iniciativa Auto*Mat teď žádá rezignaci dvou koaličních politiků.

„Vyzvali jsme k odstoupení náměstka primátora pro dopravu Josefa Noska a předsedu výboru pro dopravu Jiřího Nouzu,“ potvrdil Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. Nosek má podle něj odstoupit coby zodpovědný radní a předkladatel návrhu k hlasování rady hlavního města, Nouza pak jako předseda výboru, který jako jediný mohl schválení změn efektivně bránit, ale na červnovém zasedání úmyslně nenechal členy výboru o tématu ani podrobněji jednat.

„Oponentní studie varuje, že provedené změny ohrožují atraktivitu a rozvoj MHD, přitom k nim neexistuje komplexní analýza a není zřejmé, zda povedou vůbec k nějakým finančním úsporám. Politikové, kteří provedli tak riskantní operaci bez debaty s občany a městskými částmi i navzdory hlasu odborníků, jednali neprofesionálně a nedemokraticky,“ řekl Vít Masare.

„Ze studie vyplývá, že politikově netušili, zda budou změny ve veřejné dopravě fungovat, ale rozhodli se to zkusit. Hazardovali tak s cestujícími, kteří se potřebují dostat ráno do práce a do školy, na nákupy nebo k lékaři. Negativní změny je stojí čas, peníze a možná i zdraví. Do jaké míry politikové skutečně poškodili veřejnou dopravu, teprve uvidíme. Jejich způsob vládnutí je ale nepřijatelný,“ vysvětlil Vít Masare důvody výzvy k rezignaci politiků hlavního města.

Oponentura kritizuje provedené změny jako „v rozporu se základními principy rozvoje a zvyšování atraktivity veřejné dopravy“. Organizátor veřejné dopravy ROPID podle posudku nepředložil komplexní analýzu „a je otázkou, zda ji má k dispozici.“ Odborníci docházejí k závěru, že jde o „účelový a krátkodobě orientovaný záměr s cílem realizace, a to za téměř jakoukoli cenu.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: Jižní Čechy startují cyklosezonu 2025, ráj pro aktivní sportovce i rodiny s dětmi

22:08 JCCR: Jižní Čechy startují cyklosezonu 2025, ráj pro aktivní sportovce i rodiny s dětmi

Rekordně teplý nástup jara už dost možná řadu cyklistů nalákal na servis po zimě a první vyjížďky. O…