Havárie na motocyklu končí mnohem častěji vážným zraněním či smrtí, než je tomu v případě posádek osobních nebo nákladních aut. Z policejních statistik vyplývá, že každý šestý mrtvý při dopravních nehodách v loňském roce byl právě motorkář.
Bohužel, tragickou bilanci řidiči motocyklů naplňují tradičně hned od prvních okamžiků, kdy se po zimní pauze objeví na silnicích. Podle odborníků se na této skutečnosti podílí vysokou měrou nevyježděnost motorkářů po delším půstu, chybí jim ještě potřebný odhad a reflexy.
Vedle rychlosti je právě nezkušenost hlavní příčinou dopravních nehod na motocyklu. Nejvíce fatálních nehod způsobují sice jezdci s praxí do pěti let, v posledních letech nicméně policie zaznamenává obrovský nárůst dopravních nehod na motocyklu mezi třicátníky a čtyřicátníky. Přičítá to nejen relativně snadné dostupnosti této formy zábavy, ale i změně v životním stylu lidí ve středním věku související patrně s kultem věčného mládí.
Možnost, jak se bezpečně připravit na novou sezonu, přitom existuje. Ideálním místem jsou uzavřené plochy pro výcvik bezpečné jízdy, takzvané polygony. Jedním z nejkomplexnějších disponuje areál mosteckého autodromu. Je pozitivní, že stále více motorkářů tuto možnost využívá. Potvrzuje to podle instruktora společnosti AUTODROM MOST Marka Kohoutka nebývalý zájem o kurzy bezpečné jízdy pro řidiče motocyklů. První z nich by se měl v Mostě uskutečnit začátkem dubna.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva