Vedle hlavního závodu šampionátu FIA Masters Historic Formula One, který je přehlídkou monopostů formule 1 zlaté éry této královské disciplíny od konce 60. let do roku 1985, to budou i legendární vozy ostatních zastoupených sérií. FIA Masters Historic Sports Car se pochlubí například speciály Cooper, nazývanými Monaco a King Cobra.
Do světa automobilového sportu vstoupili slavní britští konstruktéři Charles Cooper a jeho syn John v roce 1946. V roce 1955 přišli s revolučním sportovním automobilem T39, přezdívaným Bobtail. Jako předtím u malých monopostů F3/500 cm3 u něj poprvé motor umístili dozadu před zadní nápravu a sedadlo řidiče bylo v ose vozu. Z konceptu Cooperu Bobtail vzešly první vozy formule 2 a ty se posléze staly základem revolučních monopostů, které triumfovaly v mistrovství světa formule 1 v letech 1959 a 1960 jako první s motorem vzadu.
Nový sportovní Cooper T 49 sjel z výrobní linky v roce 1959. Přezdívku Monaco získal na připomínku vítězství Maurice Trintignanta s Cooperem-Climax ve Velké ceně Monaca 1958. Vůz zkonstruoval Owen Maddock a v jeho trubkovém rámu opět umístil motor před zadní nápravu. V souladu s předpisy už měl dvě symetricky umístěná sedadla, ale jen jediné dveře na straně řidiče, který seděl vpravo. Brzdy už byly kotoučové Girling. Motor byl uložen pouze ve čtyřech silentblocích, což umožňovalo použití různých pohonných jednotek - většinou to byly čtyřválce Coventry-Climax 1,5 nebo 2,0 l.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva