Autodrom Most má nové traťové komisaře, při školení si vyzkoušeli i hašení

03.03.2018 15:30

Komplexní proškolení čekalo v sobotu v areálu mosteckého autodromu nové traťové komisaře. Kromě nezbytných administrativních úkonů vyslechli přednášky odborníků o bezpečnosti při práci, zásadách při poskytování první pomoci zraněným, požární ochraně a seznámili se také se sportovními předpisy a vlajkovou signalizací.

Autodrom Most má nové traťové komisaře, při školení si vyzkoušeli i hašení
Foto: Autodrom Most
Popisek: Školení nových traťových komisařů

Oživením pak byla praktická ukázka hašení ohně, což si dobrovolníci z řad novopečených traťových komisařů v ochranných oděvech i sami vyzkoušeli.

Po školení bude následovat osm zácvikových směn na velkém okruhu autodromu přímo při závodech, nováčci tak poznají na vlastní kůži, co post traťového komisaře obnáší. Autodrom s nimi uzavře dohodu o pracovní činnosti na období od března do konce října.

„Zatímco před rokem jsme vyškolili 51 adeptů na práci traťového komisaře, letos jich dorazilo jen 18. Paradoxně se tak potýkáme s dobrou ekonomickou kondicí státu. Firmám chybějí zaměstnanci, nabídka pracovních míst i pro brigádníky výrazně převažuje nad poptávkou. Zaměstnavatelé se tak ve snaze nalákat lidi předhánějí v nejrůznějších bonusech a výhodách,“ konstatoval zástupce sportovního ředitele společnosti AUTODROM MOST Pavel Kužník.

Mezi zájemci o práci traťového komisaře nechyběly ani tři zástupkyně něžného pohlaví. „O náboru jsem se dozvěděla od kolegy z práce, jehož bratr na autodromu pracuje. Důvodem, proč jsem se přihlásila, je zejména zajímavá alternativa k povolání, jemuž se na plný úvazek věnuji. Také ráda řídím auto, i když nezávodím. Práce traťové komisařky se nebojím, mám i dobrou zdravotnickou průpravu,“ svěřila se sedmatřicetiletá Kateřina Maturová.

Seznam povinností traťového komisaře, zahrnující i pomoc zraněným, rychlé odstranění poškozeného stroje nebo ekologickou likvidaci uniklého oleje a jiných kapalin, se nezalekl ani osmnáctiletý student mosteckého gymnázia Tomáš Maryška. „Těším se na nové zkušenosti. Jako traťový komisař tady na autodromu pracuje i můj děda, takže to máme nejspíš v krvi,“ prozradil svou motivaci. Za zajímavou a nevšední označil práci traťového komisaře jeho kolega, třiačtyřicetiletý Bohumil Butka. „Navíc se zajímám o motosport, takže nyní budu přímo v centru dění,“ doplnil.

Role traťových komisařů je nezastupitelná. Bez jejich přítomnosti se v areálu mosteckého autodromu a sousedního polygonu neobejde žádný automobilový či motocyklový závod. Dohlížejí na průběh klání, upozorňují jezdce signalizací na různé nástrahy a nebezpečí, v případě potřeby na místě zasahují a likvidují také následky kolizí. „Musejí to proto být lidé s mimořádným smyslem pro zodpovědnost. Případná chyba může mít totiž fatální následky,“ upozornil Pavel Kužník.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

16:08 Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika, spojená s podepisováním plných mocí

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchod…