Autodrom Most se zapojí do kampaně Jedu na dřeň, opět při Czech Truck Prix

09.08.2017 15:35

Po loňské úspěšné premiéře se mostecký autodrom znovu zapojí do projektu Jedu na dřeň, jehož cílem je pomoci zachránit životy co nejvíce pacientů trpících leukémií. Odevzdat vzorek krve, a vstoupit tak do registru dárců kostní dřeně, mohou opět diváci, členové týmů i samotní jezdci evropského šampionátu okruhových tahačů (ETRC), jehož závod pod tradičním názvem Czech Truck Prix autodrom hostí už popětadvacáté o víkendu 1. až 3. září.

Autodrom Most se zapojí do kampaně Jedu na dřeň, opět při Czech Truck Prix
Foto: Autodrom Most
Popisek: Czech Truck Prix

Potenciální dárce kostní dřeně motivoval při loňské Czech Truck Prix také pilot truckerského týmu Buggyra a loňský vicemistr Evropy seriálu ETRC Adam Lacko, který byl spolu s eventovou manažerkou společnosti AUTODROM MOST Terezou Zajíčkovou tváří kampaně právě pro mostecký závod. Vzorek krve darovali společně s dalšími 249 odvážlivci z řad návštěvníků, čímž výrazně přispěli k záchraně lidských životů. „Věříme, že se letos přihlásí ještě více dobrovolníků. Registrace trvá jen pár minut a zdravotníci odeberou krev bezbolestně. Není se čeho bát a stojí to za to,“ vyzývá k zapojení do kampaně obchodní a marketingová manažerka autodromu Jana Svobodová.

Roli ambasadorů projektu Jedu na dřeň při Czech Truck Prix 2017 se ujmou sportovní ředitel mosteckého autodromu Michal Marek a jezdec Petr Fulín mladší.

„Součástí mojí profese je především dbát na bezpečnost a tím také v přeneseném významu i na zdraví závodníků, kteří jezdí na závodní dráze mosteckého autodromu. V tomto procesu ale sehrávám pouze pasivní úlohu, spíše předvídat a předcházet než účinně zabraňovat. Dárcovství kostní dřeně chápu jako aktivní krok, kterým mohu opravdu někomu zachránit to nejcennější, co máme. Život,“ vysvětlil svou motivaci Michal Marek. „Není mnoho co vysvětlovat. Jakákoli pomoc druhým je sympatická, zvláště pak taková, která má skutečně cenu. A tou projekt Jedu na dřeň beze sporu je. Proto jedu na dřeň,“ přidal se talentovaný mladý závodní jezdec Petr Fulín.

Petr Fulín ml.

Projekt Jedu na dřeň komunikační agentury Reklamní inženýři, která jej s podporou Autoklubu ČR zaměřila na fanoušky i účastníky motoristických soutěží, letos vstoupil do třetího ročníku. Organizátoři mají za sebou odběry na pražských motoristických slavnostech Legendy, na Mistrovství světa v motokrosu v Lokti i na desátém ročníku celorepublikového setkání motorkářů Keep Respect v Kladrubech. Kampaň pokračuje o víkendu 25. až 27. srpna na Barum Czech Rally Zlín, kde dobrovolní dárci krve najdou odběrné místo přímo na náměstí Míru.

Michal Marek

Při premiérovém ročníku kampaně se zapsalo do registru 571 nováčků, v roce 2016 už to bylo 681 potenciálních zachránců životů. Letos se dá předpokládat další výrazný progres. Organizátoři zatím registrují 500 dárců, po Barumce a mostecké Czech Truck Prix to však může být i více než dvojnásobek.

V České republice lékaři odhalí přes 1 100 případů leukémie, tedy více než tři denně. „Každý čtvrtý pacient přitom správného dárce nenajde. Zápis samotný je přitom velice rychlý a bezbolestný proces, ke kterému stačí pět minut času a pouhé dva mililitry krve. Navíc díky novým metodám darování kmenových buněk je i samotná transplantace zcela bezbolestná,“ upřesnila Jana Sklenářová z organizačního týmu kampaně Jedu na dřeň.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:

01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX

06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…