Vozidlo je jedním ze tří prototypů, které vznikly před 22 lety pro připravovaný IZS jako vzorové vozidlo určené pro prvotní rychlý zásah. „Je zároveň jediné dochované, o zbylých dvou exemplářích nikdo nic neví, nejspíš zmizely za hranicemi. Od začátku letošního roku vystřídal zásahovou Škodu Octavii, která si za svou dlouhou bezproblémovou službu vysloužila jen superlativy, vůz Nissan X-trail,“ upřesnil Hrneček.
Základem zásahového vozidla mosteckého autodromu byl vůz Škoda Octavia Combi ve specifikaci připravené pro Policii ČR, jehož vývoj pro Škodu Auto zajistila firma Metalex. Záchranářskou vestavbu ve spolupráci s firmami Progres servis Sibřina a Sicar instalovala a svými výrobky vybavila firma Narimex Praha. Jejím majitelem byl Cyril Svoboda, zakladatel a dlouholetý vedoucí záchranného systému Narex. „Původní vnější barevné provedení vozidla evokující národní barvy navrhl významný automobilový designer Václav Král,“ doplnil zajímavou informaci jednatel Policejního historického spolku Jiří Čadek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva