Autodrom nabízí mobilní školení pro časté cesty do Německa

27.07.2017 15:55

Profesionálním i amatérským řidičům, kteří podnikají časté cesty do sousedního Německa, nabízí společnost AUTODROM MOST mobilní školení.

Autodrom nabízí mobilní školení pro časté cesty do Německa
Foto: Autodrom Most
Popisek: Německo

„Zaměřili jsme se na rozdíly v silničních zákonech obou zemí, řidiče upozorňujeme na důležitá pravidla, jež jsou odlišná od těch našich a při jejichž nedodržování či porušování hrozí výrazné sankce,“ vysvětlil zkušený instruktor kurzů bezpečné jízdy a lektor mobilního školení Jiří Patera.

Na neoznačených křižovatkách a výjezdech má v Německu, stejně jako v Česku, přednost řidič přijíždějící zprava. Na křižovatce řízené světly se tuzemští řidiči setkají v Německu se statickou nesvítící zelenou šipkou umístěnou na dodatkové tabulce vpravo vedle červeného světla semaforu. Tato šipka povoluje odbočení vpravo i přes svítící červené světlo semaforu, řidič však musí předtím zastavit na čáře pro zastavení vozidel Haltlinie. Přitom musí dát přednost v jízdě všem účastníkům silničního provozu ve volném směru a chodcům.

„Zcela odlišné jsou v Německu na dálnicích a silnicích s nejméně dvěma jízdními pruhy pro jeden směr také pokyny pro vytvoření volného průjezdu pro vozidla s právem přednosti v jízdě, tedy záchranáře, hasiče a policisty. Rozdílů, na něž je třeba si dát pozor, je ale pochopitelně mnohem více. Naše mobilní školení s nimi seznámí zájemce záživnou a zábavnou formou, nechybí ani fotografická dokumentace a animace,“ doplnil Patera.

Bezpečnost je podle obchodní a marketingové ředitelky autodromu Jany Svobodové jednou ze stěžejních priorit společnosti. „Bezpečnostní tematika je součástí veškeré činnosti autodromu. Pro zájemce z řad veřejnosti, ale i profesionální řidiče včetně integrovaného záchranného systému, tedy policisty, hasiče a zdravotníky, organizujeme celodenní kurzy bezpečné jízdy. Praktické výuce na cvičných plochách předchází teoretická příprava v učebně. Cílem kurzů je seznámit řidiče s nejčastějšími krizovými situacemi, s nimiž se mohou setkat každý den v běžném silničním provozu. S pomocí instruktora se naučí tyto situace nejen zvládat, ale také jim předcházet,“ vysvětlila.

Rozšíření portfolia nabízených kurzů bezpečné jízdy je podle Svobodové logickou reakcí na velmi časté výjezdy řidičů z regionu za pracovními povinnostmi či nákupy zejména do sousedního Saska. „Napadlo nás podrobně porovnat naše pravidla silničního provozu s těmi, jež platí v Německu. Zájemcům pak erudovaně vysvětlíme důležité rozdíly, na něž se musejí připravit. Kurz je mobilní, lektor přijede za zákazníkem. Je určitě vhodný pro zaměstnance dopravců, firem a například také pro autokluby. Kurz si však může objednat kdokoli,“ doplnila.

Akciová společnost AUTODROM MOST provozuje stejnojmenný závodní okruh. Budoval se v letech 1978 až 1983 v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Nápad na stavbu autodromu sice vznikl v souvislosti s automobilovými a motocyklovými závody, hned od počátku se ovšem počítalo s jeho využitím i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy. Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých tonáží.

Vybrané závody sezony 2017:

28. – 30. 7. - The Most Minibike Weekend
01. – 03. 9. - CZECH TRUCK PRIX
06. – 08. 10. - The Most Grand Finale

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…