„Zaměřili jsme se na rozdíly v silničních zákonech obou zemí, řidiče upozorňujeme na důležitá pravidla, jež jsou odlišná od těch našich a při jejichž nedodržování či porušování hrozí výrazné sankce,“ vysvětlil zkušený instruktor kurzů bezpečné jízdy a lektor mobilního školení Jiří Patera.
Na neoznačených křižovatkách a výjezdech má v Německu, stejně jako v Česku, přednost řidič přijíždějící zprava. Na křižovatce řízené světly se tuzemští řidiči setkají v Německu se statickou nesvítící zelenou šipkou umístěnou na dodatkové tabulce vpravo vedle červeného světla semaforu. Tato šipka povoluje odbočení vpravo i přes svítící červené světlo semaforu, řidič však musí předtím zastavit na čáře pro zastavení vozidel Haltlinie. Přitom musí dát přednost v jízdě všem účastníkům silničního provozu ve volném směru a chodcům.
„Zcela odlišné jsou v Německu na dálnicích a silnicích s nejméně dvěma jízdními pruhy pro jeden směr také pokyny pro vytvoření volného průjezdu pro vozidla s právem přednosti v jízdě, tedy záchranáře, hasiče a policisty. Rozdílů, na něž je třeba si dát pozor, je ale pochopitelně mnohem více. Naše mobilní školení s nimi seznámí zájemce záživnou a zábavnou formou, nechybí ani fotografická dokumentace a animace,“ doplnil Patera.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva