Mladý servisní diagnostik se prosadil v silné konkurenci, která na samém začátku čítala více než 19 tisíc odborníků z 1656 dealerství. Pouhých 35 se jich ale z regionálních kol mohlo dostat až do samého finále. Štěpánovi zajistilo účast ve světovém finále nedávné absolvování školení na nejvyšší technickou úroveň (Level 4), kterou mohou servisní technici vozů JLR dosáhnout.
Podstatou soutěže Global Technician of the Year 2019 bylo úspěšně splnit pět náročných disciplín v časovém limitu jedné hodiny. Zadané úkoly prověřily nejen zručnost a znalosti účastníků, ale také jejich diagnostické schopnosti. „Mým prvním úkolem bylo sundat čalounění opěráku sedačky, zkontrolovat výplň a znovu ji nastrojit, to bylo docela jednoduché. Potom jsem absolvoval znalostní test u počítače – kvíz, ve kterém byly otázky například na chybové kódy nebo měření a propočty elektrických schémat,“ popisuje Štěpán průběh zkoušky. Jak sám říká, poslední tři úkoly byly nejnáročnější. „Šlo o diagnostické úlohy a probíhaly podobně jako se skutečným zákazníkem, který přijíždí se závadou. Musel jsem se tedy ještě ptát, jak se závada projevuje a co se s autem v poslední době dělo. První test byla závada ruční brzdy, což mělo příčinu v porušených kabelech k motoru. Zadání druhého znělo „auto nejde nastartovat“ – a skutečně nestartovalo, infotainment občas fungoval, občas ne. Až doplňující dotaz odhalil, že do auta před půl rokem zateklo, což mě nasměrovalo ke korozi kabelů. A třetí porucha se projevovala špatným volnoběhem a omezeným výkonem, to vše navíc komplikované předchozím smazáním chyb z diagnostiky. Dlouhé zkoumání a zjišťování ukázalo, že za to mohlo prosté ucpání výfuku,“ upřesnil průběh finále Štěpán Konývka.
Štěpán Konývka na vyhlášení vítězů

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva