BESIP: Řidiči, pozor na použití letních pneumatik při návratu zimního počasí

29.04.2016 13:36 | Zprávy

Návrat zimních podmínek zaskočil v tomto období některé řidiče. Vzhledem k výjimečně teplému počasí na začátku měsíce již mnoho z nich vyměnilo zimní pneumatiky za letní. Řidiči, kteří již výměnu pneumatik provedli, by měli dbát zvýšené opatrnosti a přizpůsobit ztíženým podmínkám zejména rychlost své jízdy.

BESIP: Řidiči, pozor na použití letních pneumatik při návratu zimního počasí
Foto: Archiv
Popisek: BESIP - nové logo

„Je třeba mít na paměti, že letní pneumatiky mají oproti zimním tvrdší směs a zcela jiný dezén. Zimní pneumatiky totiž zajišťují již při teplotách nižších než 7°C vyšší stabilitu, lepší ovladatelnost vozidla a zkracují brzdnou dráhu. Řidiči s letními pneumatikami jsou tak v tomto počasí znevýhodněni a měli by si tento rozdíl uvědomovat,“ upozorňuje Martin Farář z BESIPu. 

Zvýšenou opatrnost by měli řidiči věnovat také místům, kde fouká vítr, například pod mosty, protože zde silnice může promrzat, i když je na teploměru pár stupňů nad nulou. Zlatým pravidlem i nadále zůstává nutnost zpomalit, ušetřená minuta se může v případě havárie proměnit v lepším případě v pomačkané plechy a dlouhá zdržení. Zabránit případné srážce může i udržování většího rozestupu mezi auty na silnici a samozřejmě maximální soustředěnost, silniční podmínky se v tomto počasí často mění i během několika ujetých metrů. 

Pokud se často pohybujete na horách, nezapomínejte na to, že v některých horských úsecích je umístěna značka „Zimní výbava.“ Nynější počasí ukazuje, že její platnost může být opodstatněná, vzhledem ke sněhu a námraze například i koncem dubna. Při současné meteorologické situaci je na těchto horských silnicích jízda na letních pneumatikách nebezpečná. Použitím zimních pneumatik v těchto oblastech chráníte zejména sami sebe a šetříte čas všech řidičů, kteří daným úsekem projíždí. 

Při plánování cesty vám může pomoci například webový portál www.dopravniinfo.cz, kde získáte aktuální informace o stavu dopravy v České republice. 

Z rychlosti 20 km/h budete na sněhu k zastavení potřebovat minimálně 14 metrů.

Z rychlosti 30 km/h budete na sněhu k zastavení potřebovat minimálně 26 metrů. 

Z rychlosti 40 km/h už je to 42 metrů. Na ledu přidejte alespoň dalších 20 m. 

Na dálnici potřebujete při rychlosti 100 km/h alespoň 220 m k zastavení na sněhu, na ledu je to už přes 400 m.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Poradce

Dobrý den, nemyslíte, že je zvláštní, že je váš poradce prošetřován policí až poté, co vám skončil mandát premiéra? Na mě to teda působí dost nedůvěryhodně a vzbuzuje to ve mně pochybnosti o nezávislosti policie. Nebo máte nějaké vysvětlení?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

VZP: Ovlivnění účinnosti léků

11:14 VZP: Ovlivnění účinnosti léků

Co všechno může ovlivnit účinnost léků a na co bych si měl dávat pozor?