BESIP radí: Nezmatkujte v Blance…

19.09.2015 9:13 | Zprávy

Ztráta orientace, pocit stísněnosti, klaustrofobie, cukání volantem místo plynulého pohybu – až polovina řidičů při průjezdu tunelem pociťuje některou z těchto komplikací. A tak, i v souvislosti s otevřením pražského tunelu Blanka, se do popředí zájmu opět dostává otázka - jsou tunely bezpečné?

BESIP radí: Nezmatkujte v Blance…
Foto: Archiv
Popisek: BESIP - nové logo

Bezpečností v tunelech se odborníci i veřejnost začali ještě intenzivněji zabývat především po hrůzných zkušenostech z havárií, které se udály v alpských tunelech. Nejdříve v roce 1999 zahynulo v tunelu pod Mont Blankem 39 osob, ještě v tom samém roce následovala nehoda v rakouském Tauernu, která si vyžádala život dvanácti lidí, v roce 2001 pak dochází k další velké havárii v tunelu St. Gotthard. Tyto zmíněné havárie nebyly ani první, ani poslední, ale zcela oprávněně vyvolaly polemiku, jestli jsou tunely bezpečné a ve většině zemí tyto události odstartovaly modernizaci norem pro tunely i důkladné prověření tunelů už provozovaných.

Také u nás proběhly prověrky tunelů a například Strahovský tunel, který hodnotily zahraniční instituce společně se třiceti dalšími evropskými automobilovými tunely, získal druhou nejlepší známku ze čtyř možných. U tunelu Blanka je předpoklad, že jsou zde využity všechny nejnovější poznatky z provozu tunelů nejen u nás, ale i v zahraničí spolu s nejmodernější technikou pro řízení a sledování provozu, takže z hlediska techniky bude vše na nejvyšší současné možné úrovni. A tak nejslabším článkem vzhledem k nehodovosti zde bude, tak jako tomu je i jinde, řidič vozidla.

Tunely nejsou nebezpečnější než normální komunikace

Pokud se podíváme do obecných statistik počtu nehod v silničních tunelech, tak zjistíme, že počet havárií na kilometr délky tunelu je srovnatelný s daty na volných komunikacích a dokonce v řadě případů i nižší, protože zde nejsou křižovatky, není zde takový vliv počasí apod. Na druhou stranu jsou následky havárie v tunelu vzhledem k uzavřenému prostoru daleko větší, než na otevřené silnici.

Jeden z předních zahraničních odborníků na tunely před časem řekl, že neexistují nebezpečné tunely, existují pouze nebezpeční řidiči, protože jen v důsledku jejich chyb dochází v tunelech k nehodám.

Při jízdě tunelem bychom tedy měli dodržovat určitá pravidla a pamatovat na to, že se může objevit úzkost vyvolaná jízdou nejen u nás, ale také u ostatních řidičů, kteří se s námi v tomto prostoru pohybují.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Aleš Dufek byl položen dotaz

Lidovci

Když je na tom vaše strana tak dobře, jak tvrdíte, proč vám neustále klesají preference a je evidentní, že bez ODS byste se do sněmovny vůbec nedostaly?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Nelegální převoz alkoholu a nafty

19:28 Celní správa: Nelegální převoz alkoholu a nafty

Stovky litrů alkoholu a pohonných hmot zajistili jihomoravští celníci v průběhu uplynulého víkendu.