Podle analýzy z roku 2010, kterou si nechalo zpracovat ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy (MŠMT), by lidí se „specifickými vzdělávacími potřebami“, mezi které patří i zdravotně postižení či zdravotně znevýhodnění, na vysokých školách mohlo být 0,15 až 0,45 %. Méně zřejmě na soukromých vysokých školách, které jsou však zpravidla lépe bezbariérově vybaveny než státní univerzity. Situace se ale postupně zlepšuje a zapojení handicapovaných lidí do běžného života včetně studia se tak stává samozřejmou součástí každého dne.
Z dokumentu MŠMT nazvaného „Analýza současné situace studentů se specifickými nároky na vysokých školách“ rovněž vyplývá, že podpora studia těchto lidí v České republice vykazuje známky nesystémovosti, živelnosti, funkční a finanční nestability a regionální nevyváženosti. MŠMT i proto ve spolupráci s Národním ústavem pro vzdělávání (NUV) připravuje koncepci speciálního vzdělávání. Podle „Zprávy o plnění opatření Národního plánu vytváření rovných příležitostí pro osoby se zdravotním postižením na období 2010–2014“ by měla být hotová do konce letošního roku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva