Dopravní trh z pohledu autodopravců stále není po prodělané krizi v optimální kondici. Poptávajících firem je sice stále dost, ale konkurence je mezi speditéry vysoká a ceny jsou na minimální úrovni. „Řada menších dopravců navíc dnes nejezdí pro koncové zákazníky, ale pro velké speditéry a logistické firmy, což jim pochopitelně snižuje marži,“ konstatoval Michal Gabriel, generální ředitel Bibby Financial Services pro Českou republiku a Slovensko.
Autodopravci jsou tak velmi opatrní, na jejich schopnostech a ochotě investovat se podepsala krize v roce 2008. Cash-flow firem zatěžují vysoké náklady na pohonné hmoty, mzdy zaměstnanců, provozní servis nebo obnovu vozového parku. Provozní kapitál je prioritou. „Jeho nedostatek ohrožuje minimálně polovinu z nich a může mít fatální následky,“ upozornil Richard Holešinský, obchodní ředitel factoringové společnosti Bibby Financial Services. „Zcela zbytečný bankrot může odvrátit lepší přístup k provoznímu kapitálu, jaký nabízí například financování formou factoringu.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva