Služeb státem vlastněného dopravce, který jako jediný operuje síťově na celém území, loni využilo 169,716 milionu zákazníků. Ti mu zůstali věrní navzdory masivním výlukám na tratích, které postihly především regionální dopravu. „V některých dnech jsme místo vlaků vypravili 700 až 800 náhradních autobusů. To pochopitelně zákazníkům komplikuje cestování. Když k tomu přičteme s tím související zpožďování, je kvalita služby výrazně horší, ačkoliv na tom my neneseme žádnou vinu,“ vysvětluje Michal Štěpán, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu. „Vážíme si toho, že lidé vnímají naši snahu, a zůstali nám věrní.“
Velmi pozitivní trend vykázala loni dálková doprava. „Mezi Prahou a Ostravou nám meziročně přibylo cestujících o téměř 14 %, růst v řádech desítek procent vykázala i linka Praha – Brno a mezinárodní doprava s Rakouskem se díky railjetům a propagaci na rakouské i naší straně zvedla v některých měsících o 60 až 70 %. Z toho je zřejmé, že vlaková doprava má v tomto segmentu velký potenciál a že ho umíme využít,“ doplňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD Pavel Krtek. „Nárůsty v dálkové, ale také v příměstské dopravě, dokázaly kompenzovat ztráty způsobené výlukami. Nebýt uprchlické krize, dočasného zastavení dopravy s Maďarskem a neustálých spekulací o zastavení dopravy s Rakouskem, byl by celkový výsledek mnohem lepší. Bohužel, příliv migrantů do Evropy a teroristické útoky v Paříži mezinárodní dopravu výrazně negativně ovlivnily.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva