V uplynulém jízdním řádu ujela Pendolina Českých drah každý týden téměř 45 000 kilometrů. To je, jako by objela Zemi po rovníku, který má délku přibližně 40 000 kilometrů. V současném jízdním řádu 2015 jejich výkony ještě stoupají. Týdenní rozsah provozu se bude pohybovat kolem 50 000 kilometrů a špičkové výkony některých jednotek budou přes 1 400 kilometrů za jediný den.
Pendolina zajišťují provoz našich nejrychlejších vlaků SuperCity Pendolino. Vzdálenost z Prahy do Ostravy překonají za méně než 3 hodiny s průměrnou rychlostí téměř 120 km/h. Maximální rychlost na našich tratích je přitom jen 160 km/h. Pendolina drží i český železniční rychlostní rekord s hodnotou 237 km/h.
Díky speciální technologii aktivního naklápění vozových skříní mohou na vybraných tratích s četnými oblouky jezdit až o 30 % rychleji než jiné vlaky. To využívají především na trati z Prahy do Chebu a Františkových Lázní, kde mohou uhánět rychlostí až kolem 150 km/h a i přes množství zastávek zvládnou trasu Praha – Cheb za 2 hod. 35 minut průměrnou rychlostí 85 km/h.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy