Více garantovaných bezbariérových vlaků je v dálkové i v regionální dopravě. Nově se dostanou vozíčkáři například do motorových rychlíků mezi Libercem a Ústím nad Labem a podstatně se rozšiřuje jejich počet také na lince z Prahy přes Havlíčkův Brod do Brna a z Brna přes Přerov do Ostravy a Bohumína.
Téměř ve všech spojích na těchto důležitých rychlíkových linkách budou zařazeny multifunkční bezbariérové vozy. Jedná se o moderní vagóny s klimatizací nebo s el. zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících.
Zcela nově budou zavedeny garantované bezbariérové spoje v Jihomoravském kraji na regionální lince S 2 z Březové nad Svitavou přes Letovice a Blansko do Brna a dále do Křenovic. To je možné díky nasazení moderních nízkopodlažních a klimatizovaných souprav RegioPanter.
Více garantovaných bezbariérových regionálních spojů vyjede také na dalších tratích, například z Žatce do Mostu, mezi Mostem a Chomutovem, a také z Karlových Varů do Potůčků.
Vývoj počtu bezbariérových vozidel ČD
První bezbariérové spoje zavedly ještě bývalé Československé státní dráhy (ČSD) už před rokem 1989. Vysoké tempo v zavádění bezbariérových spojů ale nastoupilo po roce 2005 v souvislosti s rozsáhlou modernizací vozidlového parku.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: České dráhy