ČEZ: Elektrobusy v BB Centru už čtyřikrát objely zeměkouli a svezly dva miliony pasažérů

19.11.2019 12:31

Dva elektrobusy už přes tři roky nepřetržitě zajišťují pravidelnou kyvadlovou dopravu mezi pražským BB Centrem a stanicí metra C Budějovická na bezplatných linkách BBC 1 a BBC 2. Za tu dobu mají k listopadu 2019 na kontě 150 000 naježděných kilometrů a 2 miliony přepravených pasažérů.

ČEZ: Elektrobusy v BB Centru už čtyřikrát objely zeměkouli a svezly dva miliony pasažérů
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Pro představu to je, jako kdyby čtyřikrát objely zeměkouli anebo 750x absolvovaly cestu z Prahy do Brna. Elektrobusy jsou společným projektem developerské a investiční společnosti PASSERINVEST GROUP, Skupiny ČEZ a dopravní společnosti ARRIVA.

Elektrobusy byly v BB Centru nasazeny do provozu na pravidelné kyvadlové lince spojující tuto městskou čtvrť se stanicí metra C Budějovická jako úplně první stálé elektrobusy v pražské hromadné dopravě. Každý den ujedou zhruba 115 km, přičemž na to spotřebují přibližně 80 % celkové kapacity baterie, jedno nabití vystačí až na 150 km. Dobíjení probíhá pravidelně v nočních hodinách, kdy je elektrobus odstaven v depu a nedochází tudíž k žádnému narušení plynulosti jejich provozu.

„Jak vyplynulo z našeho posledního průzkumu, kyvadlové dopravy využívá přes 45 % pracujících v BB Centru a nadpoloviční většina z nich elektrobusy velmi uvítala. Pozitivní ohlasy se objevily již v prvním týdnu jejich provozu a během těch tří let jejich obliba roste. Našich bezplatných linek do BB Centra využívá i mnoho obyvatel bydlících v sousedství, ale i návštěvníků BB Centra. Jsou tedy po celou dobu provozu plně vytížené a není proto překvapivé, že svezly už 2 miliony pasažérů,“ doplňuje Kristýna Samková, marketingová manažerka PASSERINVEST GROUP.

„Elektrobusy mezi pražským BB Centrem a Budějovickou nás překvapují spolehlivostí a výdrží i po 150 tisících kilometrech. Jsem přesvědčen, že začal boom elektrických autobusů a ve velmi krátké době se v rámci MHD napříč republikou budou cestující setkávat s elektrobusy zcela běžně,“ říká generální ředitel Arrivy Daniel Adamka.

„Bezemisní pohon je dnes především ve městech víc než potřebný a chápeme jako přirozené poslání lídra energetického trhu podporovat jeho vývoj podobnými formami. Stěžejní pro nás zůstává výstavba dobíjecí infrastruktury pro osobní e-auta a nabídka souvisejících služeb. Jako hlavní hráč na trhu elektromobility v České republice momentálně nabízíme síť téměř 180 stanic veřejného dobíjení, z toho asi 120 rychlodobíjecích, a současně kompletní portfolio služeb pro tento rychle rostoucí segment,“ uvedl Tomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Nasazení elektrobusů do ostrého provozu je jedním z kroků k udržitelnějšímu městu, protože jejich provoz je šetrný k životnímu prostředí. Nespornou výhodou je také jejich nízká hlučnost a plynulost při rozjezdech i brždění, díky čemuž je pro cestující jízda komfortnější. K dalším výhodám se řadí i klimatizace v horkých letních měsících či bezplatné wifi připojení.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

13:04 ČEZ: Uzávěrka 10. ročníku soutěže „Vím proč“ se blíží

Už jen necelý měsíc mohou žáci základních a středních škol posílat videa do soutěže „Vím proč“ o nej…