ČEZ: Plzeňský dopravní podnik bude elektromobilní

03.01.2019 17:49 | Zprávy

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) pokračují v budování elektromobilní části své flotily. Čtveřici nových elektromobilů a stejný počet dobíjecích wallboxů dodá provozovateli plzeňské MHD společnost ČEZ ESCO. Ta pro oblast elektromobility nabízí širokou paletu souvisejících služeb a produktů pro firmy, municipality a kraje.

ČEZ: Plzeňský dopravní podnik bude elektromobilní
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

„Elektromobily jsou ideálním prostředkem do měst. Nevypouštějí škodliviny a jsou zároveň tiché, takže snižují dopravní hluk. Chceme jít v zavádění elektromobilů příkladem i dalším firmám a subjektům v našem městě i celém regionu,“ uvedl Jiří Ptáček, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodává: „Jako jeden z největších českých dopravních podniků využíváme každodenně elektrickou trakci v podobě tramvají a trolejbusů k přepravě cestujících. Logicky navazující etapou je i postupné posilování elektrického pohonu v rámci naší flotily firemních aut.“

Zakázka zahrnuje dodání dvojice osobních vozů Nissan Leaf, dvou elektrododávek Nissan e-NV200 a kvarteta wallboxů - profesionálních inteligentních dobíjecích stanic. Plzeňský městský dopravce při financování tohoto nákupu využil dotace z Národního programu Životní prostředí, který je zaměřen na municipality a jimi vlastněné společnosti. Ve výběrovém řízení, které PMDP následně po obdržení grantu vypsaly, zvítězila společnost ČEZ ESCO. Elektromobily pokryjí běžné jízdy specialistů dopravního podniku po městě, role elektrododávek bude spočívat v rozvozu „botiček“ instalovaných na auta parkující v rozporu s předpisy.

„Provoz našich elektroaut zahájíme s dobíjením pomocí tzv. wallboxů, tj. pomalého dobíjení v místě jejich obvyklého stání v prostorách podniku. Budoucnost vidíme ve zřizování dobíjecích míst s vyšším výkonem a ve veřejném prostoru, např. na frekventovaných parkovištích, P+R, P+G, u obchodních center atd.,“ říká Jiří Kohout, vedoucí dopravního oddělení PMDP, a dodává: „Z projektu ZeEUS máme zkušenost, že problémem mohou být vysoké platby nabíjecího místa za rezervovaný příkon. Drahá elektřina by v takovém případě nebyla pro nás ani uživatele atraktivní. Proto uvažujeme zřizovat takové nabíječky poblíž tramvajových a trolejbusových tratí, kde mohou být napájeny přímo z trakce. Byla by to skvělá synergie, cenově dostupné řešení a navíc by odpadl problém s budováním přípojek.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Róbert Šlachta byl položen dotaz

koalice

Jít do voleb s komunisty jste odmítl. Co ale jít s nimi případně do vlády? A šli byste do vlády s SPD a ANO?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK ČR: Představujeme zajímavé projekty financované z Projektového schématu

7:16 AOPK ČR: Představujeme zajímavé projekty financované z Projektového schématu

Vytváření tůní, návrat uměle napřímených potoků do přírodních koryt či revitalizace parků, sadů a lu…