ČEZ: V Temelíně cvičili reakci na dopravní nehodu při přepravě jaderného paliva

22.05.2019 7:36 | Zprávy

Bagr naráží do vozidla, vezoucího kontejner s použitým palivem. Takový byl scénář čtvrtého letošního cvičení, které dnes proběhlo v Jaderné elektrárně Temelín. Přestože se jednalo o jedinou vážnější zápletku, trvalo cvičení celé dopoledne a zapojila se do něj padesátka odborníků.

ČEZ: V Temelíně cvičili reakci na dopravní nehodu při přepravě jaderného paliva
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

Řešení málo závažných, ale naopak pravděpodobnějších, událostí je i letos součástí plánu havarijních cvičení v elektrárně Temelín. „I na tyto situace musíme mít nacvičeny profesionální reakce. Ze světa známe příklady, kdy závažným událostem mnohdy předcházely méně významné chyby. Smyslem těchto jednoduchých tréninků je kvalitně a rychle situaci vyřešit a zabránit dalšímu rozvoji,“ uvedl Jan Kruml, ředitel JE Temelín.

Do cvičení se zapojilo pět desítek odborníků z temelínské elektrárny. Sešel se havarijní štáb, na místě nehody zasahovali hasiči, dozimetristé a speciální havarijní skupina pro přepravu jaderného materiálu. Protože se jednalo o jaderný materiál, tak z dálky na vše dohlížela speciální policejní jednotka. Úkolem hasičů bylo zabránit úniku oleje do životního prostředí. Dozimetristé kontrolovali radiační situace kolem kontejneru. Ten je na podobné pády projektován a odolnost při pádových zkouškách je důležitou podmínkou pro udělení licence. Musí například odolat pádu z devíti metrů na pevnou podložku. Navíc je stanovena i maximální rychlost vozidla, které kontejner převáží. Ta nesmí překročit 5 km/h.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Mgr. Jiří Růžička byl položen dotaz

Cesta do Tibetu

Nic proti té cestě jako takové, ale je pravda, že jste na oslavu narozenin Dalajlámy letěli za peníze z našich daní dokonce snad vládním speciálem? A pokud ano, jaký má taková cesta pro nás jako občany přínos? A kolik nás přesně stála? PS: Podle mě by u každé zahraniční cesty z našich peněz měly být...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Projekt těžby a zpracování lithia je realizovatelný

10:34 ČEZ: Projekt těžby a zpracování lithia je realizovatelný

Strategický projekt těžby a zpracování lithia v Ústeckém kraji pokročil do další fáze. Společnost Ge…