ČKAIT: Rychlá železniční spojení v ČR

26.04.2018 12:04 | Zprávy

Celodenní zahajovací konference Stavebních veletrhů Brno 2018 má název Rychlá železniční spojení v ČR (25. dubna 2018, sál Morava) a byla uskutečněna v rámci Inženýrského dne 2018. Odvětví železniční dopravy se má v nadcházejícím období stát klíčovým z hlediska udržitelnosti rozvoje dopravy.

ČKAIT: Rychlá železniční spojení v ČR
Foto: CKAIT
Popisek: ČKAIT, Česká komora autorizovaných inženýrů a techniků

Pokud má železniční doprava převzít roli efektivního a k životnímu prostředí šetrného módu dopravy a splnit požadavky definované v Bílé knize o dopravě do roku 2050, vydané Evropskou komisí v březnu 2011, bude muset ve všech svých odvětvích používat pokroková technologická řešení a postupy. Předpokládá se transformace celého odvětví železniční dopravy tak, aby se železniční doprava stala atraktivnější a aby se do roku 2050 podařilo velmi výrazně zvýšit její podíl na trhu osobní i nákladní dopravy na střední vzdálenosti. K tomu bude třeba v osobní dopravě zajistit modernizaci stávajících železničních tratí a výstavbu nových tratí pro tzv. rychlá spojení, bez nichž nebude železniční doprava schopna konkurovat automobilové dopravě.

ČKAIT plně podporuje současné návrhy Ministerstva dopravy České republiky (MD ČR) a Správy železniční dopravní cesty, s. o. (SŽDC, s. o.) směřující k systematické přípravě výstavby nových železničních tratí na našem území pro vyšší rychlosti jízdy osobních vlaků od 200 do 300 (příp. 350) km/hod. Tato nová generace železniční dopravy se buduje ve většině západních zemí Evropy a naše země měla již před desítkami let nejen jednat o zapojení nové vysokorychlostní sítě tratí na našem území do tohoto systému, ale připravit varianty tras, projednat je v území a zpracovávat studie a návrhy. Ztratili jsme drahocenné roky zejména s ohledem na složitost projednávání každé trasy. Odborníci z řad ČKAIT sledují dění v této oblasti dopravy a jsou připraveni pomoci. Mají zkušenosti, které mnozí získali v zahraničí při přípravě a budování nových vysokorychlostních železničních tratí. Jsou schopni přispět odbornými radami, posudky a přímým zpracováním částí týkajících se norem, vzorových listů a také změn v zákonech. Naši odborníci mohou řešit zapojení nových železničních tratí do železničních uzlů, které budou součástí systému rychlých spojení na našem území. Rovněž můžeme přispět při návrzích vedení tras územím a zejména jejich projednání, což bude nejnáročnější a časově nejdelší část přípravy.

Důležitým prvkem celé přípravy je však informační podpora směrem k veřejnosti, a to zejména se zdůrazněním potřeby připojit se k síti rychlých spojení v Evropě a také následného zlepšení kultury cestování i na přípojných tratích a stanicích. Proto ČKAIT myšlenku podporuje a propaguje.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Taky by mě zajímalo, co bude s důchody

Ale ne teď, ale za 10-20-30 let? Bude na ně? Proč teď kritizujete vládu za důchody, když sami jste pro důchodovou reformu neudělali nic, ani teď ani když jste byli ve vládě?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Nadace ČEZ: Pojďte ven! Grant nadace pomáhá s úpravou tras pro turisty

13:33 Nadace ČEZ: Pojďte ven! Grant nadace pomáhá s úpravou tras pro turisty

Obce, spolky a neziskové organizace mohou podpořit zdravý pohyb na čerstvém vzduchu prostřednictvím …