To je od roku 2010 součástí Etického kodexu ČLFA a jeho dodržování je významným kritériem, které členské společnosti asociace odlišuje od firem působících v tzv. šedé zóně.
Součástí Memoranda ČLFA k ochraně spotřebitele při poskytování spotřebitelských úvěrů je i katalog nekalých obchodních praktik a činností, od nichž se členové asociace distancují. Katalog jde svým obsahem nad rámec nedovolených jednání, která jsou ve finančních obchodech se spotřebiteli zakázána právními předpisy. Palčivým problémem dneška jsou především nežádoucí praktiky při vymáhání pohledávek či neetické jednání při poskytování finančních služeb seniorům. Proto ČLFA do katalogu zakázaných postupů nově zařadila například prosazování takových smluvních podmínek, jejichž cílem je nikoli splácení úvěru, ale příjmy ze smluvních sankcí a z realizace jeho zajištění, násobení majetkových sankcí za totéž porušení smlouvy dlužníkem v neodůvodněně krátkém časovém období, ale i provádění výlepů či jiných veřejně dostupných oznámení, které by mohly vést k závěru, že spotřebitel je dlužníkem.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva