Nejčastějším porušením bylo opět neseznámení spotřebitele s cenou a s tím související nesprávné účtování, což představovalo téměř polovinu všech zjištěných nedostatků. Souhrnná výše 298 pokut uložených pravomocně ve sledovaném období prodávajícím tak přesáhla 3 miliony korun. „Za nedostatky, které naši inspektoři zjistili při kontrolách slevových akcí, ukládáme následně pokuty a budeme tak postupovat i nadále, ale předcházet poškozování svých práv mohou nejlépe spotřebitelé sami. A to tím, že budou vyžadovat řádné informace o ceně vybraného zboží nebo služby a také si zkontrolují, zda jim je tato cena správně účtována. Nejúčinnější proti těmto praktikám prodávajících je obrana okamžitě na místě,“ radí spotřebitelům Mojmír Bezecný, ústřední ředitel České obchodní inspekce.
V období od 1. 7. do 30. 9. 2015 bylo v rámci kontrolní akce zaměřené na kontrolu nabídky a prodeje zboží za akční ceny a zboží ze sezónních slev provedeno celkem 859 kontrol, při nichž bylo ověřováno, jak prodávající dodržují povinnosti stanovené zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími obecně závaznými předpisy v dozorové působnosti České obchodní inspekce. Počty kontrol a zjištěných porušení podle působnosti jednotlivých inspektorátů uvádí následující tabulka: