Více než dvě třetiny dětí a mladých lidí se již někdy aktivně zapojilo do dobročinného projektu. Většina oslovených rodičů považuje takové aktivity za správné a 72 % z nich by svého potomka podpořilo. Více než 80 % se také domnívá, že nápad pomáhat by měl vzejít přímo z rodiny. „Ve skutečnosti však děti a mladé lidi motivují jejich učitelé, nikoliv rodina. Ta přichází s myšlenkou pomoci jen ve 22 % případů,“ podotýká Ondřej Škorpil, ředitel Kanceláře představenstva ČSOB se zodpovědností za společenskou odpovědnost. Podle respondentů průzkumu by měly s motivací k dobročinným aktivitám pomoci i zájmové organizace a kroužky.
Naprostá většina oslovených považuje zapojení dětí do filantropických projektů za přínosné nejen pro potřebné, ale i pro samotné děti. „Při vymýšlení a realizaci dobročinné akce se mohou naučit brát ohled na druhé, získat smysl pro zodpovědnost a zajímat se o své okolí. To jsou zkušenosti, které mohou využít nejen během pozdějšího studia, ale i v běžném životě,“ dodává Ondřej Škorpil. Zaměřit by se přitom děti měly na pomoc znevýhodněným - postiženým a opuštěným – dětem. „Je zajímavé, že respondenti by spíše uvítali zapojení svých potomků do projektů zaměřených na vrstevníky než na podporu seniorů, osob s mentálním nebo tělesným postižením. To potvrzuje nejen průzkum, ale i naše zkušenosti s individuálním dárcovstvím,“ vysvětluje Ondřej Škorpil.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSOB