Webové stránky Modrého života využívají pro podporu individuálního dárcovství digitální média, sociální sítě a internet obecně. „Portál Modrý život je odlišný od podobných projektů na podporu dárcovství tím, že učí lidi, že na dobré skutky mají být hrdí a že konat dobro někdo umí ocenit,“ říká Alena Králíková, manažerka společenské odpovědnosti ČSOB a dodává: „Díky propojení s facebookovou aplikací mají dárci navíc jedinečnou možnost sdílet své zkušenosti s pomáháním dobré věci a tím mohou nenásilnou formou přesvědčit o správnosti tohoto kroku i své přátele.“
Modrý život je zároveň cestou, jak si mohou lidé vybrat z pohodlí domova jednu z neziskových organizací, které budou pravidelně zasílat peníze. Portál Modrý život shromažďuje informace o existujících charitativních projektech a zároveň je díky spolupráci s odborným garantem (Fórum dárců), „certifikuje“. Všechny organizace, které zde představují své projekty, musejí prokázat svou transparentnost a spolehlivost a musejí mít otevřenou veřejnou sbírku. „Modrý život umožňuje filtrovat dobročinné a obecně prospěšné projekty podle lokality a zaměření na děti a vzdělání, životní prostředí, zvířata, humanitární pomoc, zdraví, kulturu a seniory,“ vysvětluje princip fungování Alena Králíková.
Modrý život se otevírá nejen budoucím dárcům, ale i dalším charitativním projektům. Registrovat se zde mohou další neziskové organizace s různým zaměřením i regionálním působením. Tím, že se stanou součástí Modrého života, mají k dispozici další nástroj, jak oslovit dárce a získávat finanční prostředky pro své projekty.
Při prohlídce stránek www.modryzivot.cz se může návštěvník dozvědět víc nejen o projektech, ale i organizacích, které za nimi stojí, ale i další detaily, Například kolik lidí, kdy a kde bylo aktivních a jakou sumu již daný projekt získal. „U každého projektu je vždy vyčíslen aktuální stav částky, která ještě chybí k zaplacení daného projektu. Věřím, že právě to bude motivovat ostatní k vlastní aktivitě,“ dodává Alena Králíková.
Organizace, které lze aktuálně najít na portálu Modrý život:
- Klub nemocných cystickou fibrózou, o. s. - pomáhá dětem i dospělým s cystickou fibrózou prostřednictvím nabídky sociálních služeb, psychologické i materiální/finanční podpory.
- Občanské sdružení ROSA - centrum pro týrané a osamělé ženy se zaměřuje na přímou komplexní pomoc obětem domácího násilí a jejich dětem a na prevenci tohoto jevu.
- Občanské sdružení Benediktus – zabývá se tvorbou komunity s lidmi s mentálním postižením, v níž mohou tito lidé žít v budovách chráněného bydlení a pracovat v řemeslných dílnách.
- Občanské sdružení Jahoda – hlavní činností organizace je poskytování sociálních služeb pro děti a mládež, provoz mateřské školy a pořádání komunitních aktivit.
- Nadace Divoké husy - podpora je zaměřená na nestátní neziskové organizace ve zdravotní a sociální nouzi a na humanitární projekty po celém světě. Jako jediná Nadace v ČR nerozdává přímé finanční dary, ale zdvojnásobuje výtěžky benefiční akcí, které si organizace samy uspořádají.
- Nadace Euronisa - podporuje projekty neziskových organizací zaměřených na pomoc seniorům, mentálně a tělesně postiženým a rodinám s dětmi v tísni.
- Domov Sue Ryder - poskytuje komplexní sociálně ošetřovatelské služby seniorům, kterým jejich zdravotní stav neumožňuje déle setrvat v domácím prostředí.
- …a další budou přibývat.
O ČSOB
Skupina ČSOB je vedoucím hráčem na trhu finančních služeb v České republice. Skupina ČSOB je součástí mezinárodní bankopojišťovací Skupiny KBC, která aktivně působí v Belgii a v regionu střední a východní Evropy. Kombinujíc sílu svých značek ČSOB (pro bankovnictví, pojištění, správu aktiv, penzijní fondy, leasing a factoring), Poštovní spořitelna (bankovnictví v síti pošt), Hypoteční banka (hypotéky) a ČMSS (financování bydlení), zaujímá skupina ČSOB silné pozice ve všech segmentech českého finančního trhu. Skupina ČSOB staví na pevném a dlouhodobém partnerství s každým klientem, ať už v oblasti osobních a rodinných financí, ve financování malých a středních firem nebo v korporátním financování. Skupina ČSOB pečlivě naslouchá potřebám svých klientů a nabízí jim nikoliv produkty, ale nejvhodnější řešení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: ČSOB