ČT: Marketing, reklama i trolling. Déčko otevře nová témata

10.03.2016 17:06 | Zprávy

Dětský kanál České televize se bude v nových vzdělávacích pořadech věnovat fenoménům současné společnosti. Pirátské vysílání se každý týden zaměří na posilování mediální gramotnosti a pořad Nauč tetu na netu na bezpečnost on-line prostředí.

ČT: Marketing, reklama i trolling. Déčko otevře nová témata
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká televize, ilustrační foto

„Déčko dnes oslovuje více než čtvrtinu českých dětí, má velký potenciál, ale i velkou zodpovědnost. Vzdělávací pořady proto tvoří silný základ jeho programu. A jakkoli můžeme v této oblasti navazovat na mnohaletou tradici televizních edukačních formátů, musíme s tím, jak se proměňuje společnost, neustále oslovovat nové autory, hledat nové přístupy i nový jazyk, jak o tématech zásadních pro dnešní děti mluvit,“ říká generální ředitel České televize Petr Dvořák a dodává: „Právě média a internet znají starší děti z uživatelské stránky dokonale, mnohdy lépe než jejich rodiče, méně už se ale orientují v tom, na jakých principech fungují. Cílem nových pořadů pak není poučovat je o tom, co mají a nemají dělat, ale spíše v nich vzbudit zdravou zvědavost a chuť zajímat se o věci hlouběji. “

Po pořadu Dva3, který se věnoval využití kreativních her, nebo ekologickém vzdělávání v sérii Zachraňme Zemi se Déčko začne od dubna věnovat i světu médií.

Jeho program přeruší každé úterní odpoledne Pirátské vysílání. Pořad pro ČT :D natáčejí, ve spolupráci s mediálními odborníky v čele s Jaroslavem Volkem z Masarykovy univerzity, hned tři režiséři, Jan Bártek, Karolína Zalabáková a Ladislav Cmíral. Tématy Pirátského vysílání  se stanou reklama, marketing, mediální stereotypy, komunikace na internetu nebo počítačové hraní. „Důležitým tématem bude v i sama televize, která zůstává stále dominantním mediem, jež má vliv na naše kolektivní představy,“ říká dramaturg pořadu Dušan Mulíček a dodává. „Chtěli bychom děti přimět k tomu, aby samy přemýšlely a nastavily si od medií zdravě kritický odstup. Na ploše čtrnáctiminutového pořadu tak dané téma vždy otevřeme, zpracujeme, ale nevytváříme vysílání v mentorském duchu.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Hezky napsané

Celý váš komentář ke státnímu svátku se mi líbil. Na konci píšete, že 28. říjen není jen datum. Je to připomínka, že když táhneme za jeden provaz, dokážeme všechno. Nemyslíte, že to je ale něco, co vy politici vůbec neděláte? Že se nejste schopni ani v dost zásadních věcech oprostit od vaší stranick...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

JCCR: Jižní Čechy voní pečenou husou a mladým vínem

22:03 JCCR: Jižní Čechy voní pečenou husou a mladým vínem

Svatomartinské hody jsou tradičním vyvrcholením gastronomické sezóny.