I druhá řada dokumentárního seriálu sleduje zblízka události kolem narození dětí, přesto se od první série v mnohém liší. „Sama už tři děti mám a porod jako takový pro mě nepředstavuje ten nejklíčovější okamžik, i když je samozřejmě velmi emotivní,“ přibližuje režisérka Markéta Ekrt Válková. „Mnohem víc mě zajímal vývoj ve vztazích budoucích rodičů a jejich proměna v mámy a táty. A právě otcům jsme tentokrát věnovali hodně prostoru. Jednoho z nich dokonce sledujeme na rodičovské dovolené,“ doplňuje.
Tvůrčí tým zůstal, kromě režisérky, beze změn. Scenáristka Irena Hejdová, spolu s dramaturgy a kameramanem Davidem Cysařem na jaře vybírali při castingu z téměř stovky žen, které o účast v dokumentu projevily velký zájem (video z konkurzu naleznete zde: http://www.youtube.com/watch?v=5g5IA0um0OY). „K výběru uchazeček jsme tentokrát přistoupili tak, abychom zachytili co nejvíce témat spojených se současným rodičovstvím. Očekávání a narození potomka je krásné, ale také velice náročné životní období. V takto vypjatých chvílích se obzvlášť jasně ukazuje, že osud občas není fér. Naše hrdinky a hrdinové jsou však velmi stateční a věřím, že jim diváci budou držet palce. Některé momenty seriálu jsou smutnější, ale celkově převažuje humor a něha,“ říká kreativní producentka ČT Alena Müllerová, v jejíž tvůrčí skupině Čtyři v tom vzniká. Dokumentární štáb ČT nepropásl ani jeden porod a byl tak přítomen příchodu všech čtyř dětí na svět. „Hodně jsme stáli i o zachycení domácího porodu, narazili jsme ale na tak velké právní komplikace pro případné protagonistky, že jsme od tohoto záměru museli bohužel upustit,“ shrnuje režisérka Válková. K zachycení intimnějších okamžiků ze soukromí rodin využívali hrdinky a jejich partneři opět malé kamery, na které natáčely své videodeníky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize