V případě, že ztrátu dokladu občan řádně nahlásí, je tím chráněn před možným zneužitím průkazu. Naopak operátor v případném sporu nese důkazní břemeno k prokázání toho, s kým skutečně smlouvu uzavřel a komu službu poskytl. V konkrétním případě proto ČTÚ nevyhověl nároku operátora T-Mobile na zaplacení 37.203 korun po muži, který ztrátu dokladu nahlásil předtím, než jej někdo jiný zneužil pro uzavření smlouvy s operátorem.
Monitorovací zpráva dále vybízí k obezřetnosti v případě podezřele výhodných nabídek tarifů na webu. ČTÚ zaznamenal existenci takových nabídek za nápadně výhodnější cenu nebo vstřícnější nastavení jednotlivých služeb v balíčku. Tyto stránky ale neobsahují žádný návrh smlouvy, žádné označení poskytovatele služeb elektronických komunikací a kromě telefonního čísla zpravidla neuvádějí ani fungující kontakt. ČTÚ doporučuje vždy trvat na poskytnutí kompletního návrhu smlouvy a sdělení, kdo je skutečným poskytovatelem služby. Jinak se lidé vystavují riziku, že jim nemusí být zaručena všechna práva, která jim podle zákona o ochraně spotřebitele a zákona o elektronických komunikací náležejí.
Česká pošta žádá o úhradu čistých nákladů za rok 2017 v maximální možné výši 500 mil. Kč. Celkové čisté náklady přitom pošta vyčíslila ve výši 2,142 mld. Kč. Monitorovací zpráva informuje o zahájeném správním řízení, ve kterém bude ČTÚ ověřovat správnost a úplnost všech předložených podkladů a soulad výpočtu s právními předpisy.
Monitorovací zpráva je ke stažení ZDE.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva