Cenové nůžky k prospěchu spotřebitele

20.11.2012 7:00 | Zprávy

Pečlivá domácí příprava před nakupováním rychloobrátkového zboží v supermarketu se vyplatí. Konkurenční boj mezi řetězci vede ke slevám, ze kterých může spotřebitel těžit pro svou peněženku. Řetězce vydělávají na těch, kdo se o slevy nestarají.

Cenové nůžky k prospěchu spotřebitele
Foto: ppm factum
Popisek: ppm factum

Monitoring ppm factum dlouhodobě mapuje cenový vývoj v obchodních řetězcích a nahlíží na reálné ceny, za které zákazník pravidelně nakupuje. Pravidelně s týdenní frekvencí jsou podle metodiky ppm factum monitorovány stálé a nejnižší akční ceny v daném týdnu v koši 22 nejčastěji nakupovaných rychloobrátkových výrobků. V období září 2011 až září 2012 byly monitorovány řetězce Albert Hypermarket, Albert Supermarket, Billa, Globus, Interspar, Kaufland, Lidl, Makro, Norma, Penny, Tesco Expres, Tesco Hypermarket a Tesco Supermarket.

Celkový vývoj trhu v posledním roce byl velmi dynamický. Zásadním způsobem ho ovlivnily změna výše DPH i rostoucí výrobní náklady na straně dodavatelů.

Strategické reakce řetězců byly v průběhu monitorovaného období různé. V celku se ovšem prosazuje dlouhodobý trend zdražování, který sebou přináší zpomalení objemu prodejů. Tento trend se obchodníci snaží „kompenzovat“ atraktivně prezentovanými slevovými akcemi. Ty přinášejí zajímavou nabídku pro zákazníka a nakonec i nezanedbatelné prodeje pro samotné řetězce.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihomoravský kraj: Ceny kraje za rok 2024

22:31 Jihomoravský kraj: Ceny kraje za rok 2024

Silné lidské příběhy, výjimečné výkony, celoživotní práce, odvaha i kreativita.