Podle údajů Českého statistického úřadu si Češi pořídí ročně 3,5 až 4,5 párů bot. Odborníci však upozorňují, že ve většině případů při výběru upřednostňují cenu před kvalitou. Tímto pravidlem se lidé řídí zejména při nákupu letní obuvi, tedy sandálů a žabek. „I když boty s potvrzenou kvalitou nejsou o moc dražší, lidé ve velké míře nakupují letní obuv na tržnicích. Neuvědomují si ale, že obuv je tam často napuštěná chemikáliemi, které mohou vyvolávat alergické reakce,“ upozornila Vlasta Mayerová, tajemnice České obuvnické a kožedělné asociace. Podle ní přitom existují certifikace, které kvalitu bot spolehlivě osvědčují.
Například certifikace zaměřené na ortopedickou nezávadnost konstrukce, hygienickou nezávadnost použitých materiálů a bezpečnost při používání.
Samozřejmostí jsou i certifikace osvědčující plnění kvalitativních ukazatelů. „Mezi nejznámější patří značka Žirafa, která zaručuje kvalitní obuv pro děti. Povinná kritéria pro udělení certifikátu stanovuje tým odborníků ve spolupráci s Českou ortopedickou společností,“ dodala Mayerová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva