Češi touží poznávat. Nejpopulárnějšími českými horskými destinacemi 2015 jsou Beskydy a Jeseníky

22.10.2015 8:40

V rámci právě probíhající kampaně na podporu cestovního ruchu v ČR realizovala agentura CzechTourism a společnost Median průzkum mezi českou veřejností na téma cestování po ČR.

Češi touží poznávat. Nejpopulárnějšími českými horskými destinacemi 2015 jsou Beskydy a Jeseníky
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

Dle výsledků si Češi v letošním roce nejvíce oblíbili horské destinace Beskydy a Jeseníky. Sociálním sítím zaměřeným na cestování dominují ženy a nejznámějším tematickým portálem je Kudyznudy.cz. Průzkum také odhalil, že hlavním důvodem, proč jezdí Češi na dovolenou, je chuť poznávat nová místa.

Češi touží poznávat, na splnění snů ale nemají peníze

Co je pro Čechy hlavním motivem pro cestování? Data z průzkumu ukazují, že zhruba 80 % Čechů jezdí na dovolenou hlavně proto, aby objevovali nová a zajímavá místa. Češi na sebe také prozradili, že patří mezi plánovače. Drtivá většina (91 %) dotázaných totiž plánuje dovolenou hodně dopředu. 33 % lidí ji plánuje s půlročním předstihem, více jak polovina z nás v rozmezí tří až pěti měsíců předem a zbývající část populace (9 %) se stačí rozhodnout v rámci několika málo týdnů před odjezdem.

Za letošní sezónu utratili čeští turisté při cestování po ČR průměrně 14 000 korun. Bohužel na to, aby si mohli splnit své tajné cestovatelské sny, nemají Češi většinou (více jak 64 %) dostatek financí. Na tento fakt poukazuje i nejčastější důvod pro cestování po naší zemi – finanční dostupnost. K té se v těsném závěsu řadí blízkost a touha poznat naši vlast. 

Názor na to, jak dovolenou ideálně zařídit, se v očích mužů a žen rozchází. Oproti mužům preferují ženy dovolenou zařízenou cestovními kancelářemi. Muži dávají naopak přednost cestování na vlastní pěst.

Sociální sítě a cestovatelské weby jsou doménou žen. Nejznámější je Kudyznudy.cz

Průzkum dále zjišťoval, jak jsou na tom Češi s využíváním internetových zdrojů a sociálních sítí v souvislosti s cestováním. Většina Čechů (72 %) vyhledává informace o lokalitách a možnostech pobytu na internetu. 33 % dotázaných pro výběr dovolené a inspiraci navštíví také sociální sítě zaměřené na cestování, speciální mobilní aplikace související s cestováním využívá na 42 % Čechů.

V odpovědích se mimo jiné potvrdil trend poslední doby a to, že sociálním sítím dominují ženy. Ty využívají při cestování sociální sítě o 17 % více než muži. Mnohem lépe než muži se také vyznají v internetových portálech a aplikacích na cestování.

A kam konkrétně zabrouzdají Češi pro inspiraci? Vyhledávačům vládne internetový portál Kudyznudy.cz, spravovaný agenturou CzechTourism. Zná ho 40 % Čechů.

Nejpopulárnější horské oblasti ČR 2015? Vysočina a Jeseníky

A jaké horské lokality si čeští turisté za posledních 12 měsíců zvolili nejčastěji? Výzkum ukázal jako jasné favority Vysočinu, Jeseníky a Rychlebské hory. Top pět destinací doplnily Beskydy, Šumava a Český les a Krkonoše. Poslední tři jsou v hledáčku cestovatelských cílů na nastávající rok. Z dlouhodobého hlediska hraje u Čechů prim Šumava a Český les.

Výzkum byl realizován společností Median v září 2015 na reprezentativním vzorku populace o velikosti 1200 respondentů.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

RNDr. Luděk Niedermayer byl položen dotaz

bezpečnost EU

Z čeho jste nabyl dojmu, že EU zvládá řešit otázku bezpečnosti? Máte pocit, že si dokázala dobře poradit s migrační krizí, a že je připravena na tu další?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Český statistický úřad: Meziroční růst maloobchodních tržeb v březnu zrychlil

16:13 Český statistický úřad: Meziroční růst maloobchodních tržeb v březnu zrychlil

Tržby v maloobchodě se v březnu reálně zvýšily meziročně o 6,1 % a meziměsíčně o 1,3 %. Tržby za pro…