V roce 2016 Česká obchodní inspekce uskutečnila 5 355 kontrol zaměřených na dodržování nabídky a prodeje zboží za akční slevy a zboží ze sezónních slev. Porušení obecně závazných právních předpisů zjistila v 2 290 případech, což je 42,8 %. V této oblasti se situace oproti roku 2015 nezlepšila (43% zjištění). I nadále se inspektoři nejčastěji setkávali s tím, že prodávající neinformovali spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb v souladu s cenovými předpisy, zejména ho pak neseznámili s konečnou cenou, tj. cenou po slevě. Česká obchodní inspekce v roce 2016 pravomocně uložila 1 801 pokut v celkové výši téměř 16,5 milionů, což je o 392 pokut a téměř o 3,2 milionů více než v roce 2015. „Nákup zboží ve slevě je pro českého spotřebitele stále atraktivní. Česká obchodní inspekce však doporučuje, především kupujícím v obchodních řetězcích, kde často probíhají celoroční výprodeje, pečlivě si kontrolovat, zda avízovaná cena na letáku nebo v regálu odpovídá ceně účtované,“ říká k problematice ředitel České obchodní inspekce Mojmír Bezecný.
Česká obchodní inspekce provedla v období od 1. 1. 2016 do 31. 12. 2016 celkem 5 355 kontrol, které byly zaměřené na nabídku a prodej zboží za akční slevy a zboží ze sezónních slev. Cílem bylo ověření dodržování zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele a dalších obecně závazných právních předpisů.
Porušení obecně závazných právních předpisů shledali inspektoři ČOI v 2 290 případech (tj. 42,76 %).