Česká obchodní inspekce monitoruje jednání tuzemských obchodníků, zda z jejich strany nedochází k porušování ustanovení § 6 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, které zakazuje prodávajícímu diskriminovat spotřebitele při prodeji výrobků nebo poskytování služeb, zejména zakazuje odlišné zacházení s lidmi ve srovnatelných situacích na základě různé rasy, etnického původu, národnosti, pohlaví, sexuální orientace, věku zdravotního postižení, víry, náboženského vyznání a světového názoru.
V období od 4. ledna do 31. prosince 2021 provedla celkem 861 kontrol. Vedle prověřování, zda nedochází ze strany prodávajících k některé z forem diskriminace spotřebitelů, kontrolovali inspektoři další právní předpisy, které jsou v dozorové kompetenci České obchodní inspekce.
Inspektoři ČOI v roce 2021 zjistili podezření na některou z forem diskriminace v 6 případech, což představuje 0,7 % z celkového počtu provedených kontrol. V porovnání s rokem 2020 došlo k mírnému zlepšení, jelikož v roce 2020 se jednalo o 1,5 %. I přes mírné zlepšení bude ČOI této problematice věnovat zvýšenou pozornost i v roce 2022.
Celkové poručení právních předpisů bylo zjištěno ve 435 případech, tj. 50,5 %.
Inspektorát ![]() Tento článek je uzamčenČlánek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme. autor: Tisková zpráva JUDr. Daniela Kovářová byl položen dotaz
Myslíte, že nejdiskriminovanější skupinou jsou senioři?Určitě jejich pozice není dobrá, ale jsou na tom hůře, než matky s dětmi, obzvláště pokud jde o samoživitelky? V jejich případě se i s ohledem na rodinu a na podmínky, které si zaměstnavatelé kladou dost diskriminováni, navíc senioři (důchodci) mají aspoň většinou dobré důchody, ať mi nikdo netvrdí,... Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
reklama
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.
Další články z rubriky![]() 17:39 ČEZ varuje před podvodnými reklamami na internetuZejména na sociálních sítích se objevuje další vlna klamavých reklam, které zneužívají značku společ… reklama
|