Česká pošta: 51 poboček pošty zafunguje zkušebně jako chytrá podatelna pro Úřad práce

31.05.2024 7:02 | Tisková zpráva

Úřad práce a Česká pošta spouští začátkem června pilotní projekt, díky kterému budou moci klienti na 51 pobočkách České pošty podat žádost o vybrané dávky v oblasti státní sociální podpory. Pracovníci České pošty zájemcům pomohou podat online žádost v rámci Klientské zóny Jenda, konkrétně jde o žádosti o rodičovský příspěvek, přídavek na dítě nebo příspěvek na bydlení. Pilotní ověření této vzájemné spolupráce se rozběhne v pondělí 3. 6. v Liberci a následně se od 1. 7. připojí dalších 50 poboček České pošty v Ústeckém a Libereckém kraji a Kraji Vysočina. Pobočky České pošty budou sloužit de facto jako tzv. „chytré podatelny“, poradenství, schvalování i výplatu dávek bude i dále zajišťovat Úřad práce ČR.

Česká pošta: 51 poboček pošty zafunguje zkušebně jako chytrá podatelna pro Úřad práce
Foto: Hans Štembera
Popisek: Česká pošta, ilustrační foto

Cílem naší spolupráce je rozšířit možnosti pro občany, kteří si třeba nevědí rady s digitálním podáním žádosti a mají pobočku České pošty blíže, než je Úřad práce. Česká pošta ale nebude nahrazovat činnost Úřadu práce České republiky. Samotné vyřízení dávek, tedy jejich přijetí, kontrola, schválení a vyplacení, i nadále zůstane plně v kompetenci Úřadu práce, stejně jako možnost podat si žádost osobně na jeho kontaktních pracovištích. Občanům bude k vyřízení podání s asistencí na České poště stačit pouze jejich občanský průkaz a nezbytné dokumenty,“ připomíná generální ředitel Úřadu práce ČR Daniel Krištof. Přehled všeho, co občané potřebují k podání svých žádostí o vybrané dávky na pilotních pobočkách České pošty, je uveden níže.  

Česká pošta do vzájemné spolupráce vkládá kapacity své infrastruktury a hustou pobočkovou síť, díky které se služby českého státu mohou dostat občanům co nejblíže.  Pilotní pobočky České pošty byly vybrány tak, aby průřezově zahrnovaly jak menší obce, tak okresní i krajská města, čili mix sídel různého typu, abychom si vše v různých částech republiky vyzkoušeliPracovníci České pošty jsou na tyto nové služby připraveni a proškoleni díky několika měsíčním přípravám ve spolupráci s pracovníky Úřadu práce ČR,“ vysvětluje generální ředitel České pošty Miroslav Štěpán.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

22:03 AOPK: Pokud jste viděli losa, napište nám

Na Ostravsku a nyní na Zlínsku byl opakovaně pozorován los evropský. Pravděpodobně přišel na naše úz…