Ve skladech České pošty čekají tisíce zásilek ze zemí mimo Evropskou unii a jejich počet neustále narůstá. Důvodem je, že lidé ignorují výzvy České pošty k vyplnění formuláře a plné moci, aby se mohly zásilky proclít a dodat konečnému příjemci. Pošta po zmocnění vše potřebné zařídí. Bez součinnosti zákazníků ale tyto zásilky zpracovat a vyskladnit nemůže.
Při objednávání zásilek ze třetích zemí je vhodné uvádět také e-mailovou adresu. Ta pak poslouží ke kontaktování adresáta. V současnosti má Česká pošta k dispozici e-mailovou adresu u 30 % zásilek, zbytek adresátů je proto kontaktován dopisem. „Klienty informujeme už před příchodem zásilky do České republiky sms zprávou, že můžou očekávat zásilku a dále je žádáme o poskytnutí dat přes webový formulář, za což můžou získat také slevu. Také mohou Českou poštu zmocnit pro zastupování v celním řízení. V případě, že je zásilka již uložena v dočasném skladu a žádáme o zastupování, klient už na slevu nemá nárok,“ popisuje Ondřej Kučera, manažer útvaru mezinárodní pošta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva