Česká rozvojová agentura: Na trhy všech rozvojových zemí s Programem B2B

24.05.2019 12:13 | Zprávy

Program B2B podporující projekty českých soukromých firem v rozvojových zemích vstoupil letos do čtvrtého roku své existence. V rámci Velké výzvy 2019 bylo hodnoceno celkem 68 žádostí, z nichž bylo 33 podpořeno.

Česká rozvojová agentura: Na trhy všech rozvojových zemí s Programem B2B
Foto: Česká rozvojová agentura
Popisek: Česká rozvojová agentura (ČRA)

Jednou z výhod Programu B2B je skutečnost, že umožňuje firmám proniknout na trhy všech rozvojových zemí dle klasifikace OECD. Projekty českých firem tak budou předávat potřebné know-how a přinášet pracovní příležitosti místním lidem např. v Mali, Kyrgyzstánu, Indonésii, Ugandě, Iráku či Bělorusku. S cílem podpořit soukromé investice na rizikových trzích byl letos pro české firmy nově spuštěn program Záruka zahraniční rozvojové spolupráce.

Ze 33 podpořených žádostí se jedná o sedm podnikatelských plánů, jedné studie proveditelnosti, tří projektových dokumentací a 22 realizací. „Radost máme především z velkého počtu schválených realizací, protože firmy v rámci nové dotace mohou navázat na předchozí přípravné fáze a rozjet svůj projekt tak, aby byl prospěšný oběma stranám. Místním trhům tak české firmy poskytnou potřebné know-how či technologie a zároveň zde získají kontakty, najdou obchodního partnery, vytvoří nová pracovní místa a v ideálním případě si s místním partnerem založí společný podnik,“ říká manažerka Programu B2B Ludmila Leškovská.

V Etiopii tak může pokračovat úspěšně rozjetý projekt pěstování moringy olejodárné, který nyní přímo ovlivňuje školením či zaměstnáním kolem 50 místních obyvatel. Lze očekávat, že jejich počet poroste v letošním roce po spuštění výroby a prodeje moringových tablet a moringového oleje. Díky práci týmu pod vedením realizátora Jaromíra Nováka se zdraví prospěšné produkty z etiopské superpotraviny dostaly už i na český trh.

Velmi slibně vypadá také projekt týmu z pražské firmy AAA Techlabs pod vedením Philipa Staehelina. Ten se rozhodl pro vývoj revolučních brýlí. Jde o unikátní dioptrické brýle pod značkou DOT Glasses, které může díky nastavitelnosti nosníku a stranic a možnosti výběru čoček nosit každý. A hlavně díky jejich nízké ceně pouhých tří dolarů budou dostupné lidem s očními vadami i v těch nejchudších zemích světa. Se svým projektem získala firma nedávno 1. cenu v Lausanne a v rámci celosvětové soutěže startupů se 10. dubna probojovala do nejlepší čtyřky. „Tyto brýle umožní řešit potřeby i těch nejchudších a nejodlehlejších komunit, které k nim nikdy neměly přístup. Náš projekt také umožní vytvoření místních „mikropodniků“ prodejců brýlí, které budou zpočátku podporované z mikroúvěrů, což přispěje k rozvoji podnikatelství místních komunit,“ přibližuje Philip Staehelin další významný aspekt projektu a i jeden z důvodů, proč byl podpořen Programem B2B.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Správa jeskyní: Sochařská výstava v Zbrašovských jeskyních

22:08 Správa jeskyní: Sochařská výstava v Zbrašovských jeskyních

Tvorbu čtyř sochařů a tří sochařek představuje tradiční letní výstava ve Zbrašovských aragonitových …