„Česká televize má v tuto chvíli k dispozici komplexní analytické nástroje pro to, aby mohla mapovat vývoj mnoha parametrů, veřejné hodnoty, kvality pořadů, spokojenosti diváků či sledovanosti. V souladu se světovými trendy ale i u nás stále více diváků upouští od klasického sledování televize, nechce se vázat konkrétním programem v konkrétním čase a naopak si selektivně v našem iVysílání vyhledává pořady v době, která jim vyhovuje nejlépe. Chceme být na tento trend připraveni, a proto už několik měsíců testujeme metodiku vyhodnocování sledovanosti pořadů na internetu,“ vysvětluje generální ředitel České televize Petr Dvořák.
Cílem nové metodiky je dospět k ukazateli, který by nabídl porovnání s ukazatelem sledovanosti již zavedeným při měření sledovanosti pořadů v televizním vysílání. „Za několik měsíců testování se nám podařilo spolu s agenturou Mediaresearch vyvinout komplexní nástroj měření, který díky funkční metodě přepočtu umožní porovnávat údaje z televizní obrazovky a internetu. Získáváme tak souhrnný obraz o divácké reflexi našich pořadů. Těší mě, že i v této oblasti je u nás veřejnoprávní televize průkopníkem,“ říká ředitel Nových médií ČT Pavel Kohout.
K výpočtu sledovanosti televizních pořadů na internetu Česká televize využije data Asociace televizních organizací a hrubá data o přehrání jednotlivých videí umístěných na webových stránkách ČT, která získá díky NetMonitoru, výzkumnému projektu poskytujícímu informace o návštěvnosti českého internetu a sociodemografickém profilu jeho návštěvníků.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Česká televize