Cestující se nyní mohou těšit na nový interiér včetně moderních ergonomických sedaček, které jsou v 1. třídě potažené kůži. Dětem zpříjemní cestování nově instalované dětské kino a podrobné informace o průběhu jízdy zajistí moderní vizuální informační systém s LCD monitory.
„Pendolina už jezdí 12 let. Za tu dobu najela dohromady téměř 27 milionů kilometrů a přepravila přes 12 milionů cestujících. To se samozřejmě projeví na stavu vybavení, proto jsme se rozhodli provést jeho komplexní obnovu, která se týká interiéru oddílů pro cestující, toalet, vybavení bistrooddílu, sedadel, nebo elektrických zásuvek a osvětlení,“ jmenuje prvky, které dělníci při modernizaci vyměňují člen Představenstva ČD odpovědný za techniku, servis a majetek Miroslav Kupec. „Přesněji jsme vyměnili celkem 327 sedaček, kdy je teď místo i mezi a pod sedačkami, natáhli jsme přes dva a půl kilometru nových kabelů,vyměnili jsme kompletně klasické osvětlení za led diodová světla. Doplnili jsme také moderní prvky, které před 12 lety nebyly u vybavení vlaků obvyklé. Nově jsme do každé jednotky instalovali 28 LCD monitorů nového vizuálního informačního systému. Ve vlaku pak vzniklo i malé dětské kino, podobné tomu, které nabízejí rychlovlaky railjet, designově jsme více odlišili 1. a 2. třídu,“ uvádí přednosti vylepšené jednotky Miroslav Kupec.
Přípravy před samotnou revitalizací začaly pro pracovníky dceřiné společnosti ČD Dílny pro opravy vozidel (DPOV) už v dubnu. „Nejdříve jsme na jednotce 680.005 dosadili kompletně opravené podvozky z DPOV PSO Nymburk. V průběhu května jsme pak dovybavili pracoviště, kde budeme postupně revitalizovat všechny tyto rychlovlaky – přesněji všech 49 vozů. Prostory JLV Praha nám umožňují modernizovat celou dvousetmetrovou jednotku rozdělenou na dvě části v uzavřené hale na dvou sousedních kolejích,“ líčí průběh přípravných prací předseda představenstva DPOV Roman Kott. „V červnu pak odstartovala na odstavném kolejišti DKV Praha samotná revitalizace demontáží původního interiéru. Od začátku července jsme pak jednotku 680.005 přistavili do nově upravených prostor na JLV Praha, kde probíhala vlastní modernizace interiéru,“ vysvětluje Kott.
I když se běžně soupravy střídají, vlak s novým interiérem 680.005 teď budou moci cestující potkat nejčastěji na spojích SC 240 a 241 Pendolino Košičan, který představuje nejrychlejší a nejpohodlnější spojení České republiky se severním a východním Slovenskem. Cestu z Prahy do Popradu urazí za 6 hod. 8 minut a do Košic za 7 hod. 16 minut. Jsou to nejrychlejší cestovní časy v dosavadní historii přímého vlakového spojení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: komerční tisková zpráva
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

20:16 FNUSA: Šetrnější přístup k léčbě parodontitidy přináší méně komplikací
Záněty dásní se vyskytují často a většinou probíhají bezproblémově. Jakmile ovšem zánět přejde na ji…