Motorové vozy původem z Německa nesou ve flotile národní dopravce jméno RegioSpider. „Jsem rád, že v rámci dobré spolupráce se Středočeským krajem nyní přinášíme vyšší kvalitu vlaků i na ty méně vytížené tratě v regionu. Právě na takové výkony jsou motorové vozy RegioSpider ideálním řešením, disponují spolehlivými a provozem osvědčenými technologiemi, jsou bezbariérové a po provedené modernizaci poskytují všechny služby, které cestující ve vlaku očekávají. Vzhledem ke své kapacitě aktuálně představují prakticky jedinou moderní náhradu už letitých motoráků řady 810 a starších jednotek RegioNova,“ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec a pokračuje: „Středočeši si tak po panterech a liškách mohou začít zvykat na dalšího člena železniční zvířecí rodiny. A ačkoliv vím, že pavouci nepatří zrovna mezi ty nejoblíbenější domácí mazlíčky, nepochybuji, že RegioSpidery si cestující oblíbí a budou s nimi jezdit rádi.“
Modernizované vozy RegioSpider komentuje také hejtmanka Petra Pecková: „Pro mnoho obyvatel Středočeského kraje je vlak neodmyslitelnou součástí jejich života pro cestu do práce, do školy nebo za službami. Středočeská veřejná doprava musí být nejen spolehlivá, ale také pohodlná a musí odpovídat standardům 21. století. Moderní RegioSpidery přinášejí cestujícím lepší komfort, bezbariérovost a moderní vybavení, které jim cestování usnadní. Postupně se nám daří zlepšovat železniční dopravu i v těch částech kraje, kde by jinak hrozilo, že lidé budou stále odkázáni na zastaralé soupravy.“
„Cestující ve Středočeském kraji dlouhodobě volají po modernějších a pohodlnějších vlacích, a právě proto pokračujeme v postupné obnově vozového parku. RegioSpidery sice nejsou zcela nové, protože nové soupravy této velikosti se v Evropě pro neelektrifikované tratě nevyrábějí, ale prošly modernizací, která jim umožní nabídnout vyšší komfort a spolehlivost na méně vytížených tratích, kde dlouhá léta jezdily zastaralé motorové vozy. Věřím, že cestující ocení nejen bezbariérový přístup a lepší vybavení, ale také fakt, že tato vozidla jsou připravena na budoucí provoz v souladu s novými bezpečnostními standardy ETCS. Naší prioritou je, aby vlaková doprava ve Středočeském kraji byla moderní, pohodlná a spolehlivá – a to i na těch tratích, které nejsou hlavními tahy, ale pro místní obyvatele znamenají klíčové spojení,“ říká Petr Borecký, radní Středočeského kraje pro oblast veřejné dopravy.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva