České dráhy: Vlárská dráha oslaví 130. výročí parními a historickými jízdami

18.10.2017 13:56 | Zprávy

Vlárská dráha, tedy trať Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk – Trenčianská Teplá, oslaví v sobotu 21. října 130 let své existence. V rámci oslav vypraví České dráhy z Brna parní vlak tažený lokomotivou nazývanou Šlechtična. Na vybraných pravidelných vlacích pak budou během dne nasazené historické motorové vozy a lokomotivy.

České dráhy: Vlárská dráha oslaví 130. výročí parními a historickými jízdami
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Součástí nostalgického vlaku taženého parní lokomotivou Šlechtičnou (475.101), vyrobenou v roce 1947 v Plzni, budou historické vozy „Rybáky“ ze 40. a 50. let a bufetový vůz. Cestujícím bude také k dispozici služební vůz, v němž si mohou zdarma uschovat jízdní kolo nebo kočárek. Na konci vlaku pojede historická dieselová lokomotiva „Bardotka“ (T 478.1001). Parní souprava vyrazí z Brna krátce po 9. hodině a do Veselí nad Moravou dorazí v 11:22. Na cestu zpět se vydá v 16:50 a zpátky do jihomoravské metropole dojede v 18:14.

Kromě parního vlaku nasadí České dráhy na pravidelné spoje historické motorové vozy „Krokodýl“ a „Kredenc“, nebo dieselovou lokomotivu Bardotka s historickými vozy na vybraných spěšných vlacích. Příznivci železnice se mohou těšit také na jízdu nákladního vlaku v čele s historickou lokomotivou „Sergej“. K vidění bude v Brně-Maloměřicích (odj. v 6:40), Kyjově (v 9:20–10:55), Veselí nad Moravou (průjezd v 11:55), Velké nad Veličkou (v 12:35–13:25), Veselí nad Moravou (průjezd ve 14:05), Kyjově (průjezd v 15:00) a Brně-Maloměřicích (příj. v 17:30).

Co je Vlárská dráha?

Vlárská dráha je tradiční označení pro železniční trať Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk – Trenčianska Teplá o délce 179 km, která je dnes v jízdním řádu pro cestující rozdělená na tři traťové oddíly: číslo 340 (Brno – Uherské Hradiště), číslo 341 (Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk) a traťový oddíl číslo 123 na Slovensku. Nazývá se podle řeky Vláry, podél níž je vedena její koncová část. Vlárská dráha byla vybudována v pěti etapách od 1. dubna 1883 do 28. října 1888. V úseku Brno-Černovice (Slatinská) – Veselí nad Moravou je dvoukolejná a zbývající delší úsek až do Trenčianské Teplé je jednokolejný. Úsek Brno – Veselí nad Moravou je začleněn do integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje jako rychlíková linka R6 (spěšné vlaky) a linka osobních vlaků S6. V úseku Brno – Kunovice je součástí celostátní dráhy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České dráhy: Barevná jednotka Stadler jezdí na Jesenicku i během léta

16:13 České dráhy: Barevná jednotka Stadler jezdí na Jesenicku i během léta

Cestující na trati Šumperk – Jeseník mohou v létě potkat jeden ze zdejších vlaků Stadler v origináln…