Součástí nostalgického vlaku taženého parní lokomotivou Šlechtičnou (475.101), vyrobenou v roce 1947 v Plzni, budou historické vozy „Rybáky“ ze 40. a 50. let a bufetový vůz. Cestujícím bude také k dispozici služební vůz, v němž si mohou zdarma uschovat jízdní kolo nebo kočárek. Na konci vlaku pojede historická dieselová lokomotiva „Bardotka“ (T 478.1001). Parní souprava vyrazí z Brna krátce po 9. hodině a do Veselí nad Moravou dorazí v 11:22. Na cestu zpět se vydá v 16:50 a zpátky do jihomoravské metropole dojede v 18:14.
Kromě parního vlaku nasadí České dráhy na pravidelné spoje historické motorové vozy „Krokodýl“ a „Kredenc“, nebo dieselovou lokomotivu Bardotka s historickými vozy na vybraných spěšných vlacích. Příznivci železnice se mohou těšit také na jízdu nákladního vlaku v čele s historickou lokomotivou „Sergej“. K vidění bude v Brně-Maloměřicích (odj. v 6:40), Kyjově (v 9:20–10:55), Veselí nad Moravou (průjezd v 11:55), Velké nad Veličkou (v 12:35–13:25), Veselí nad Moravou (průjezd ve 14:05), Kyjově (průjezd v 15:00) a Brně-Maloměřicích (příj. v 17:30).
Co je Vlárská dráha?
Vlárská dráha je tradiční označení pro železniční trať Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk – Trenčianska Teplá o délce 179 km, která je dnes v jízdním řádu pro cestující rozdělená na tři traťové oddíly: číslo 340 (Brno – Uherské Hradiště), číslo 341 (Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk) a traťový oddíl číslo 123 na Slovensku. Nazývá se podle řeky Vláry, podél níž je vedena její koncová část. Vlárská dráha byla vybudována v pěti etapách od 1. dubna 1883 do 28. října 1888. V úseku Brno-Černovice (Slatinská) – Veselí nad Moravou je dvoukolejná a zbývající delší úsek až do Trenčianské Teplé je jednokolejný. Úsek Brno – Veselí nad Moravou je začleněn do integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje jako rychlíková linka R6 (spěšné vlaky) a linka osobních vlaků S6. V úseku Brno – Kunovice je součástí celostátní dráhy.
Co lze navštívit cestou po Vlárské dráze?
- v Kyjově: Kyjovský pivovar (pouze minutu chůze od vlakového nádraží), vlastivědné muzeum sídlící v nejstarší dochované stavbě ve městě
- v Hodoníně: ZOO Hodonín, Muzeum naftového dobývání
- ve Strážnici: Strážnický zámek a skanzen (muzeum vesnice)
- ve Veselí nad Moravou: zámecký park s několika architektonicky zajímavými stavbami, vzácnými dřevinami a jezírky. Ze staveb stojí za zhlédnutí hudební pavilon Orchestra, terčová stěna, pomník generála Laudona (z r. 1789 od Ondřeje Schweigla), mostek úzkokolejné dráhy „Chorynky“, správní domek pro zahradníka, zámecká oranžerie a poklona sv. Františka. V části „Štěpnice“ se nachází přírodní labyrint, téměř po celém parku pak dřevěné plastiky postav lidí, zvířat a pohádkových bytostí.
Jízdenky na parní jízdy mohou zájemci koupit na všech pokladnách Českých drah nebo přímo ve vlaku. Úsekové jízdné přijde například z Brna hl.n. do Veselí nad Moravou na 140 Kč, z Veselí na Moravou do Hodonína na 40 Kč, z Hodonína do Velké nad Veličkou 80 Kč a z Velké nad Veličkou do Veselí nad Moravou na 40 Kč. Děti od 6 do 15 let a držitelé průkazů ZTP a ZTP/P mají slevu 50 %. Přeprava jízdních kol je zdarma. Na pravidelných spojích s historickými vozidly platí běžný tarif ČD a IDS JMK.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: komerční tisková zpráva