České dráhy: Vlárská dráha oslaví 130. výročí parními a historickými jízdami

18.10.2017 13:56 | Zprávy

Vlárská dráha, tedy trať Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk – Trenčianská Teplá, oslaví v sobotu 21. října 130 let své existence. V rámci oslav vypraví České dráhy z Brna parní vlak tažený lokomotivou nazývanou Šlechtična. Na vybraných pravidelných vlacích pak budou během dne nasazené historické motorové vozy a lokomotivy.

České dráhy: Vlárská dráha oslaví 130. výročí parními a historickými jízdami
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Součástí nostalgického vlaku taženého parní lokomotivou Šlechtičnou (475.101), vyrobenou v roce 1947 v Plzni, budou historické vozy „Rybáky“ ze 40. a 50. let a bufetový vůz. Cestujícím bude také k dispozici služební vůz, v němž si mohou zdarma uschovat jízdní kolo nebo kočárek. Na konci vlaku pojede historická dieselová lokomotiva „Bardotka“ (T 478.1001). Parní souprava vyrazí z Brna krátce po 9. hodině a do Veselí nad Moravou dorazí v 11:22. Na cestu zpět se vydá v 16:50 a zpátky do jihomoravské metropole dojede v 18:14.

Kromě parního vlaku nasadí České dráhy na pravidelné spoje historické motorové vozy „Krokodýl“ a „Kredenc“, nebo dieselovou lokomotivu Bardotka s historickými vozy na vybraných spěšných vlacích. Příznivci železnice se mohou těšit také na jízdu nákladního vlaku v čele s historickou lokomotivou „Sergej“. K vidění bude v Brně-Maloměřicích (odj. v 6:40), Kyjově (v 9:20–10:55), Veselí nad Moravou (průjezd v 11:55), Velké nad Veličkou (v 12:35–13:25), Veselí nad Moravou (průjezd ve 14:05), Kyjově (průjezd v 15:00) a Brně-Maloměřicích (příj. v 17:30).

Co je Vlárská dráha?

Vlárská dráha je tradiční označení pro železniční trať Brno – Veselí nad Moravou – Vlárský průsmyk – Trenčianska Teplá o délce 179 km, která je dnes v jízdním řádu pro cestující rozdělená na tři traťové oddíly: číslo 340 (Brno – Uherské Hradiště), číslo 341 (Staré Město u Uherského Hradiště – Vlárský průsmyk) a traťový oddíl číslo 123 na Slovensku. Nazývá se podle řeky Vláry, podél níž je vedena její koncová část. Vlárská dráha byla vybudována v pěti etapách od 1. dubna 1883 do 28. října 1888. V úseku Brno-Černovice (Slatinská) – Veselí nad Moravou je dvoukolejná a zbývající delší úsek až do Trenčianské Teplé je jednokolejný. Úsek Brno – Veselí nad Moravou je začleněn do integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje jako rychlíková linka R6 (spěšné vlaky) a linka osobních vlaků S6. V úseku Brno – Kunovice je součástí celostátní dráhy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Mgr. Ondřej Lochman, PhD. byl položen dotaz

Proč a na čem přesně nenašla tato vláda shodu ohledně RUD?

A nemyslíte, že jste jako STAN pro změnu mohli udělat víc? Proč jste víc netlačili na férové nastavení? To že teď podepisujete ústavní stížnost je podle mě jen potvrzení vašeho selhání. Co mi na to řeknete?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

BESIP: Čtyři z deseti nehod motorek zaviní řidiči aut

22:08 BESIP: Čtyři z deseti nehod motorek zaviní řidiči aut

Čtyřicet procent nehod motocyklistů zavinili v roce 2024 řidiči aut, nejčastěji kvůli přehlédnutí či…