České dráhy: Z Prahy do Českých Budějovic v rekordních časech a s vysokou přesností spojů

28.01.2023 15:06 | Tisková zpráva

Expresy a rychlíky mezi Prahou a Českými Budějovicemi jezdí od 11. prosince 2022 v rekordně krátkých cestovních časech.

České dráhy: Z Prahy do Českých Budějovic v rekordních časech a s vysokou přesností spojů
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Po roce s výlukami a přestupy na náhradní dopravu došlo také k zásadnímu zvýšení přesnosti. Výrazně se zrychlilo i cestování mezi Prahou a mnoha menšími regionálními centry v celém Jihočeském kraji nebo na Vysočině. 

Anketa

Kdo víc rozděluje společnost?

hlasovalo: 42148 lidí

„Cestující mezi Prahou a Českými Budějovicemi nyní těží z rozsáhlé modernizace 4. železničního koridoru, na kterém byly loni dokončené zásadní stavby pro urychlení dopravy. České dráhy mohly na lince zavést nejkratší cestovní časy v historii železniční dopravy. Expres zvládne cestu mezi Prahou a jihočeskou metropolí za 1 hodinu a 40 minut a rychlíky za 2 hodiny a 5 minut. První měsíc provozu ukazuje, že tyto cestovní časy jsou zcela reálné a spoje na 4. koridoru nyní patří mezi nejpřesnější dálkové vlaky v Česku,“ říká Martin Kupka, ministr dopravy ČR.

„České dráhy vypravily během prvního měsíce provozu nového jízdního řádu 2023 na linkách Ex7 a R17 celkem 1 756 vlaků, z toho jsme zajistili z pohledu dopravce včasnost u 1 665 spojů. Přesnost expresů a rychlíků se tak pohybuje okolo 95 procent. Jsou tak přesnější než v loňském roce. Aktuálně se jedná o jednu z nejrychlejších linek a její spoje patří také mezi ty nejspolehlivější v rámci Česka,“ doplňuje Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Změny pozitivně vnímají i cestující, kteří hodnotí spokojenost s cestou v aplikaci Můj vlak. Hodnocení dodržení jízdního řádu je díky tomu na linkách R17 a Ex7 nad celorepublikovým průměrem.

Pokud dochází ke zdržení na lince z Prahy na jih Čech, pak je zhruba z poloviny způsobeno ostatními vlivy, jako je čekání na přípoje nebo tzv. zásahy vyšší moci (počasí, zásah IZS atp.). V případě započtení všech vlivů na přesnost spojů došlo k meziročnímu zvýšení celkové přesnosti na této lince zhruba o 10 %.

Vlaky EC / IC nově zvládnou cestu mezi Prahou a Českými Budějovicemi za 1 hodinu 40 minut. O něco pomalejší rychlíky Vltava, které mají o 7 zastávek více a stojí navíc v pražských Vršovicích a na Zahradním Městě, v Benešově, Olbramovicích, Plané nad Lužnicí, Soběslavi a ve Veselí nad Lužnicí, zvládnou cestu za 2 hodiny 5 minut. Takto krátký cestovní čas byl dosud vyhrazen jen expresním vlakům s jedinou zastávkou v Táboře.

Podstatně se zrychlilo také cestování mezi Prahou a mnoha menšími regionálními centry v celém Jihočeském kraji nebo na Vysočině. Zhruba o 20 až 30 minut je tak nyní rychlejší cestování do Prahy z Milevska, Bechyně, Pelhřimova, Třeboně, Jindřichova Hradce, Lipna nad Vltavou nebo Českého Krumlova.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

22:03 Lesy ČR postavily nádrž na úpatí nejvyššího vrcholu Jizerských hor

Stavbu retenční nádrže Perlík za 7,8 milionu korun dokončily Lesy České republiky na úpatí Smrku, ne…