České dráhy přepravily za prvních pět měsíců o milion cestujících více než loni

02.07.2017 21:56

Dlouhodobý trend růstu zájmu o služby národního železničního dopravce přetrvává. České dráhy za prvních 5 měsíců letošního roku přepravily 71,849 milionu cestujících, tedy o 1, 017 milionu cestujících více (+ 1,4 %), než za stejné období loňského roku. Stejně tak se zvyšoval i přepravní výkon, který dosáhl 3 025 milionů osobokilometrů, což je o skoro o 3,8 % více než loni za stejné období.

České dráhy přepravily za prvních pět měsíců o milion cestujících více než loni
Foto: red
Popisek: ČD - logo

„Je potěšitelné, že ekologická železniční doprava je v České republice dlouhodobě oblíbená, navzdory tomu, že nedisponujeme rychlými tratěmi a s masivní modernizací vlaků se začalo až v posledním desetiletí. Obnova železnic se promítá do rostoucího zájmu o naše služby. V minulém roce jsme například rozšířili službu ČD minibary, které jsme nasadili i na rychlíkové spoje na vybraných tratích. Rozšiřujeme i počet vozů s Wi-Fi připojením. Momentálně disponuje touto technologií přes 600 vozů a do konce roku pak chceme takto vybavit další téměř stovku. Stejně tak přidáváme i bezbariérové spoje, kterých je momentálně více než 5 000 každý den,“ říká Michal Štěpán, člen představenstva Českých drah zodpovědný za osobní dopravu a připomíná, že jen národnímu dopravci stoupl loni ve srovnání s rokem 2010 počet cest realizovaných v jednom roce o 8,5 milionu a vzdálenost, kterou lidé ujeli vlakem, vzrostla o více než 800 milionů kilometrů. „Každý z nás dnes ujede vlakem přibližně o sto kilometrů ročně více než před osmi lety a toto číslo roste i letos,“ dodává Michal Štěpán.

Každý Čech tak ročně nasedne do vlaku Českých drah v průměru sedmnáctkrát, což Českou republiku řadí s velkým náskokem na první místo mezi novými členskými zeměmi EU. Na každého za rok připadá v průměru přibližně 700 kilometrů cest s Českými drahami.

„Rostoucí počet cestujících zaznamenáváme jak ve vnitrostátní tak v mezistátní dopravě. Především jde o linky, kde jsme modernizovali své soupravy nebo výrazně zkrátili cestovní časy. Jde například o trasu Praha – České Budějovice, kde ČD od nového jízdního řádu zavedly tzv. „Jižní expres“. Ten zdolá trasu mezi hlavním a krajským městem za dvě hodiny, což znamená zrychlení o 20 minut,“ uvádí Michal Štěpán. Dlouhodobě je pak zájem o relace Praha – Plzeň – Cheb nebo Praha – Ostravsko. V mezistátní dopravě se nejlépe daří linkám z České republiky do Rakouska a Německa. Citelný počet nových cestujících sleduje národní dopravce také v příměstské dopravě ve velkých aglomeracích, kde je cesta vlakem rychlejší než popojíždění autem v kolonách.

„V Česku máme potenciál využívat vlaky mnohem více a dostat se do první pětice nejlepších zemí Unie ve využívání železnice. Máme na to dostihnout Němce nebo Rakušany. Největší možnosti vidím v dálkové a v příměstské dopravě ve velkých aglomeracích. Například vídeňský S-Bahn využívá denně 300 tisíc cestujících, zatímco pražské Esko jen 120 tisíc lidí. Podstatně většímu využití železnice a odlehčení silnic ve velkých městech by pomohlo i více parkovišť P+R postavených přímo v regionech, co nejblíže k domovům lidí, a ne až na okraji samotných měst,“ podává výčet vizí do budoucna Michal Štěpán.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: komerční tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

koalice

K čemu je, když uspějete ve volbách, když stejně nejste schopni se s nikým domluvit na koalici? Myslím teď hlavně ve sněmovně. Proč si z ANO děláte za každou cenu nepřítele, když by to mohl být potencionálně váš jediný koaliční partner, s kterým byste získali většinu ve sněmovně?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

16:05 Hospodářská komora: Evropa vyslyšela požadavky českých podnikatelů

Prioritou nové Evropské komise by se mohlo stát snížení administrativní zátěže podnikatelů. Tu býval…