Česko hledá Nejhorší díru roku 2013

17.04.2013 8:05 | Zprávy

Přes 1300 poničených silničních úseků a jednotlivých děr ve vozovce už nahlásili motoristé prostřednictvím portálu Výmoly.cz. Z nominovaných výtluků se bude vybírat ten, který získá titul Nejhorší díra v Česku.

Česko hledá Nejhorší díru roku 2013
Foto: Hans Štembera
Popisek: Dálnice, ilustrační foto

V průběhu roku bude také sledovat aktivitu jednotlivých správců silnic. Na nejaktivnější kraj čeká dar Nadace pojišťovny Generali ve výši 100 tisíc korun. V loňském roce si nejlépe vedl kraj Moravskoslezský.

Výmoly.cz a stejnojmenný portál vstupují do třetího roku své existence. „Projekt Výmoly.cz jsme letos chtěli trochu odlehčit, ať již novým vizuálním stylem nebo výzvou: ‚Žerou tě? Nahlaš je!‘. Vybízíme motoristy k nahlášení silničních úseků, které jsou v dezolátním stavu a výtluků, které je štvou,” říká Petr Čaník z Výmoly.cz. „Stejně jako vloni chceme zdůrazňovat, že silničáři a řidiči stojí na stejné straně barikády a projekt má usnadnit komunikaci mezi nimi,“ dodává Petr Čaník.

Výmoly.cz nejsou kritikou silničářů, ale konstruktivním zprostředkováním potřebných dat. Pomáhají zlepšovat komunikaci mezi motoristy a silničáři. „Domnívám se, že naším přístupem jsme vloni přesvědčili řadu silničářů o tom, že nám jde o společnou věc,“ říká Jiří Cívka z Nadace pojišťovny Generali. „Cílem není konfrontace, ale co možná nejefektivnější spolupráce mezi motoristy a silničáři. I letos budou Výmoly.cz oceňovat kromě nejaktivnějších uživatelů také nejaktivnější správce silnic,” doplňuje Jiří Cívka.

“Úkolem projektu není pouze upozorňovat na konkrétní výmoly,” zdůrazňuje Jan Říha, vedoucí redakce Zelené vlny Radiožurnálu, která je mediálním partnerem projektu. “Nadávat na poměry se u nás stalo módou, aniž by s tím většina lidí chtěla něco dělat. Projekt Výmoly.cz je nástrojem, jak poměry na silnicích místo nadávání efektivně měnit. Stačí vám k tomu chytrý telefon nebo fotoaparát. Jsme rádi, že mezi aktivní řidiče, kteří na výtluky v silnicích upozorňují, patří i naši dopravní spolupracovníci – dobrovolní Zpravodajové Zelené vlny. Na projektu oceňujeme, že navazuje komunikaci mezi řidiči a správci silnic a tím pádem i jejich efektivní spolupráci,“ uzavírá Jan Říha.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

Jiří Čunek byl položen dotaz

Sociální dávky - Ukrajinci

Jak dlouho by podle vás měli mít tedy Ukrajinci nárok na dávky? A nemyslíte, že problém s tím, že vyplňují jakousi díru na trhu je způsoben hlavně tím, že jsou mzdy za danou práci směšné? Bohužel tím, že za tu mzdu jde pracovat třeba Ukrajinec to tlačí mzdy ještě níž nebo minimálně tu pak není tlak ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

16:13 Liberální institut: Výzva k deregulaci a posílení konkurenceschopnosti

Dokument vyzývá k akci a nastiňuje konkrétní návrhy na snížení regulační zátěže v Evropě a oživení j…