Český telekomunikační úřad: Monitorovací zpráva č. 2/2019

17.02.2019 14:02

Pokud poškozená zásilka při reklamaci váží téměř dvojnásobek toho, co měla vážit při podání, ukazuje to na nedodržení správného postupu při podání zásilky a není to důvod k zamítnutí reklamace úbytku obsahu.

Český telekomunikační úřad: Monitorovací zpráva č. 2/2019
Foto: ČTÚ
Popisek: ČTÚ

Vyplývá to z pravomocného rozhodnutí o námitkách proti vyřízení reklamace vad poštovní služby, o kterém informuje monitorovací zpráva.

Odesílatel reklamoval poškození jedné ze zásilek, které podal hromadně. Pracovnice za přepážkou při přijetí však zřejmě zvážila pouze první z nich a zjištěnou hmotnost přiřadila i všem ostatním odesílaným zásilkám. Reklamaci Česká pošta zamítla s tím, že nedošlo k váhovému úbytku.

Porovnáním podle přiloženého dodacího listu bylo zjištěno, že roztrženým obalem se ztratila téměř čtvrtina obsahu. ČTÚ seznal, že pošta podle zákona odpovídá za škodu, pokud doručí zásilku neúplnou. Námitkám odesílatele proto vyhověl a České poště uložil nahradit škodu.

Monitorovací zpráva dále připomíná, že automatické prodloužení smlouvy vyžaduje vždy aktuální a prokazatelný souhlas spotřebitele. Tento souhlas musí být poskytnut v reakci na informaci operátora podanou nejdříve tři měsíce a nejpozději měsíc před uplynutím účinnosti smlouvy uzavřené na dobu určitou. Pokud účastník takový souhlas operátorovi při každém takovém prodloužení neudělí, přechází kontrakt do režimu smlouvy na dobu neurčitou. ČTÚ tím reaguje na dotazy a stížnosti poukazující na praxi Vodafone, který sice v dané lhůtě spotřebitele informuje o tom, že se blíží konec závazku, avšak v případě, že souhlas s prodloužením smlouvy udělil spotřebitel při samotném uzavření smlouvy, tento již nově nevyžaduje. ČTÚ upozorňuje spotřebitele, kteří byli ze strany Vodafone po 2. 9. 2017 informováni o konci jejich závazku a nebyl od nich vyžádán souhlas prodloužením smlouvy, že v jejich případě došlo ze zákona ke změně režimu jejich smlouvy na dobu neurčitou.

Příloha monitorovací zprávy představuje přehled nejčastějších stížností a dotazů, které ČTÚ vyřizoval ve 4. čtvrtletí 2018. Jednalo se mimo jiné o stížnosti na vyúčtování, na problémy s automatickým prodlužováním smluv a na situace, kdy operátor odmítne akceptovat výpověď účastníka.

Monitorovací zpráva je ke stažení ZDE.

Jste politik? Zveřejněte bez redakčních úprav vše, co chcete. Zaregistrujte se ZDE.
Jste čtenář a chcete komunikovat se svými zastupiteli? Zaregistrujte se ZDE.

autor: Tisková zpráva

Bety.cz - magazín nejen pro mámy - horoskopy, recepty, diskuse, soutěže

Bety.cz TESTOVÁNÍ - Testujte s námi nové produkty či služby a o své názory a doporučení se podělte s ostatními čtenářkami Bety.cz.

Prostřeno.cz - recepty on-line - vaření, recepty, gastronomie

reklama
Tento článek je již staršího data a diskuse k němu byla uzavřena. Děkujeme za pochopení.

Další články z rubriky

Uložením časové schránky ČNB ukončila oslavy 100 let koruny

14:20 Uložením časové schránky ČNB ukončila oslavy 100 let koruny

Za přítomnosti tří guvernérů byla ve čtvrtek 5. prosince 2019 do sousoší Světlonoše se lvem na střeš…