CzechTourism: Aktivní turismus v Česku zažívá boom. Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

17.02.2025 22:33 | Tisková zpráva

Česko se stává čím dál oblíbenější destinací pro aktivní turisty z Německa, Nizozemska a Polska. Nový výzkum agentury CzechTourism odhalil, že aktivní dovolená je pro tyto národy stále atraktivnější a že Česko patří díky své cenové dostupnosti, rozmanité přírodě a bohaté historii mezi vyhledávané destinace. Výzkum ukázal také směr, na který by se Česko mělo více zaměřit, a to ještě větší propagace dosud neobjevených míst, což zapadá do koncepce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Mezi její klíčové aktivity patří právě prezentace turistických cílů mimo davy turistů. Potvrzuje se tak, že agentura má dobře nastavené své priority, pokud jde o cílení kampaní v zahraničí, ale i na domácí půdě.

CzechTourism: Aktivní turismus v Česku zažívá boom. Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Rok 2024: Rekordní čísla a návrat na předcovidovou úroveň, turisty láká cenová dostupnost i široká nabídka aktivit

Podle nejnovějších dat CzechTourism za rok 2024 přinesl pozitivní trend v příjezdovém turismu. Německo, Polsko a Nizozemsko patří mezi klíčové zdrojové trhy. Počet návštěvníků z těchto zemí loni překonal čísla z rekordního roku 2019. Cílené kampaně a propagace přírodních destinací motivovaly zahraniční návštěvníky k objevování krás Česka. Data ukazují, že zatímco Němci nadále preferují lázně a kulturní památky, Nizozemci objevují české kempy a cyklostezky a Poláci si oblíbili Krkonoše a jižní Moravu.

Naše nejnovější data potvrzují rostoucí oblibu Česka mezi zahraničními turisty a zároveň ukazují oblasti s největším potenciálem. Aktivní dovolená je trendem, který nabývá na síle. V rámci našich kampaní chceme více zdůraznit možnosti, jak spojit sport, přírodu i kulturní zážitky. Proto se zaměřujeme na propagaci méně známých regionů a ukazujeme Česko jako destinaci pro všechny, kdo chtějí aktivně trávit volný čas. Nárůst návštěvnosti z Německa a Polska potvrzuje, že tato strategie funguje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Počet příjezdů a změny v preferencích turistů

Rok 2024 potvrdil stabilní růst příjezdového turismu, ale také ukázal, že se zvyklosti cestovatelů mění. Nejnovější data CzechTourism ukazují, že kampaně agentury na klíčových trzích přinášejí výsledky:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Radek Rozvoral byl položen dotaz

Ke zvýšení porodnosti

Zajímalo by mě, zda také jako strana nějak řešíte to, jak usnadnit rodičům, kteří se starají o malé děti to, aby mohli pracovat a zároveň se starat o děti, které se o sebe ještě sami postarat nedokážou? Tím myslím, když vám skončí rodičovská, protože i to je podle mě dost problém, který je ale polit...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Úřad vlády: Vláda udělila souhlas s podpisem dohody na výstavbu nových jaderných bloků, jakmile to bude možné

16:08 Úřad vlády: Vláda udělila souhlas s podpisem dohody na výstavbu nových jaderných bloků, jakmile to bude možné

Premiér Petr Fiala se ve středu 7. května 2025 setkal ve Strakově akademii s ministrem obchodu, prům…