CzechTourism: Aktivní turismus v Česku zažívá boom. Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony

17.02.2025 22:33 | Tisková zpráva

Česko se stává čím dál oblíbenější destinací pro aktivní turisty z Německa, Nizozemska a Polska. Nový výzkum agentury CzechTourism odhalil, že aktivní dovolená je pro tyto národy stále atraktivnější a že Česko patří díky své cenové dostupnosti, rozmanité přírodě a bohaté historii mezi vyhledávané destinace. Výzkum ukázal také směr, na který by se Česko mělo více zaměřit, a to ještě větší propagace dosud neobjevených míst, což zapadá do koncepce České centrály cestovního ruchu – CzechTourism. Mezi její klíčové aktivity patří právě prezentace turistických cílů mimo davy turistů. Potvrzuje se tak, že agentura má dobře nastavené své priority, pokud jde o cílení kampaní v zahraničí, ale i na domácí půdě.

CzechTourism: Aktivní turismus v Česku zažívá boom. Němci, Poláci i Nizozemci objevují nové regiony
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Rok 2024: Rekordní čísla a návrat na předcovidovou úroveň, turisty láká cenová dostupnost i široká nabídka aktivit

Podle nejnovějších dat CzechTourism za rok 2024 přinesl pozitivní trend v příjezdovém turismu. Německo, Polsko a Nizozemsko patří mezi klíčové zdrojové trhy. Počet návštěvníků z těchto zemí loni překonal čísla z rekordního roku 2019. Cílené kampaně a propagace přírodních destinací motivovaly zahraniční návštěvníky k objevování krás Česka. Data ukazují, že zatímco Němci nadále preferují lázně a kulturní památky, Nizozemci objevují české kempy a cyklostezky a Poláci si oblíbili Krkonoše a jižní Moravu.

Naše nejnovější data potvrzují rostoucí oblibu Česka mezi zahraničními turisty a zároveň ukazují oblasti s největším potenciálem. Aktivní dovolená je trendem, který nabývá na síle. V rámci našich kampaní chceme více zdůraznit možnosti, jak spojit sport, přírodu i kulturní zážitky. Proto se zaměřujeme na propagaci méně známých regionů a ukazujeme Česko jako destinaci pro všechny, kdo chtějí aktivně trávit volný čas. Nárůst návštěvnosti z Německa a Polska potvrzuje, že tato strategie funguje,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.

Počet příjezdů a změny v preferencích turistů

Rok 2024 potvrdil stabilní růst příjezdového turismu, ale také ukázal, že se zvyklosti cestovatelů mění. Nejnovější data CzechTourism ukazují, že kampaně agentury na klíčových trzích přinášejí výsledky:

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: Tisková zpráva

Ing. Jan Bartošek byl položen dotaz

Česko je podle vás bezpečná země

Proč ale pak tak tlačíte na navyšování výdajů na obranu? Já bych nebyla proti, kdyby jinde nebyli potřeba podle mě mnohem víc. Nebo by se aspoň stejně jako na obranu navyšovaly i peníze v jiných resortech a nezvedali jste nám daně. Děkuji za vyjádření. Saudová.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

MPO: Česká národní expozice nabídla firmám podporu od A do Z

16:26 MPO: Česká národní expozice nabídla firmám podporu od A do Z

Na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně představilo Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) v rá…