CzechTourism: Česko láká nejen turisty z Jižní Koreje, pomáhají oživit ekonomiku

01.07.2023 20:41 | Tisková zpráva

Zahraniční turisté u nás při poznávání Česka utratí za den i několik tisíc korun. I proto jsou velkým přínosem pro tuzemskou ekonomiku. Loni příjmy z turismu dosáhly 118 miliard, byly tak o téměř 51,2 mld. Kč vyšší než v roce 2021. V předcovidovém roce 2019 však šlo o částku 167 mld. Kč. Agentura CzechTourism proto pomáhá s návratem zahraničních turistů do České republiky. Potenciál skýtají mimo jiné turisté z Jižní Koreje.

CzechTourism: Česko láká nejen turisty z Jižní Koreje, pomáhají oživit ekonomiku
Foto: wien.czechcentres.cz
Popisek: CzechTourism

Loni Korejci v Česku za osobu a den utratili 4 819 Kč. Ukazuje to, že se ochota nakupovat a utrácet vrací na úroveň před covidovou pandemií. Tehdy byla útrata nižší jen o 84 korun. Největší propad znamenal rok 2021, kdy činila průměrná útrata turistů z Jižní Koreje necelé 2 000 Kč.

“Korejci vyhledávají Česko mimo jiné i proto, že naše země jim nabízí autentický zážitek evropské kultury i životního stylu, protože jsme pro ně nejbližší evropskou zemí při cestování na dlouhé vzdálenosti. Z nejnovějších dat, která máme k dispozici vyplývá, že Korejci se u nás cítí dobře a svobodně, užívají si u nás objevování evropské kultury, vydávají se k nám na romantické líbánky a taky milují naše pivo, víno a české speciality jako je zelňačka nebo bramborák,” říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget.

Zemi v srdci Evropy pomáhají obyvatelům Jižní Koreje mimo jiné přiblížit populární korejští komici. Videa s krásami Česka nazvaná “Cesta gentlemanů” bylo možné vidět i v korejské celostátní televize KBS2. Mladíci v obleku, herec Jinwoo SONG a zpěvák a komik Seyoon YOO, prezentovali české destinace se svěžím humorem a nadhledem. Natáčeli i na méně známých místech, jako je pražská Náplavka, pivní lázně nebo hostinec U Pinkasů. Absolvovali také projížďku ve veteránech či zavítali do pražského kadeřnictví

„To, že si tvůrci z KBS 2 zvolili znovu Česko a Prahu svědčí o tom, že si naše země udržela atraktivitu pro korejské cestovatele. A dostat se na začátku června v sobotu večer do jedné z hlavních televizních stanic je slibným signálem pro obnovu turistického ruchu, který ještě víc podpořilo přímé letecké spojení. Funguje od března v intervalu 3 až 4krát týdně,“ doplňuje ředitel zahraničního zastoupení agentury CzechTourism v Koreji Michal Procházka.

Na podzim roku 2022 se korejské příjezdy do Česka dostaly na 20 % stavu před pandemií. Očekává se, že zmiňované přímé letecké spojení Praha-Soul pomůže čísla vrátit na cca 40-50 % situace před rokem 2020. Tehdy do Česka jezdilo i víc než 400 tisíc korejských turistů ročně.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Miroslav Balatka byl položen dotaz

Můžete definovat, co je dezinformace?

Všichni o nich mluví, ale co to přesně je? Třeba za covidu jsme byly svědky toho, jak se měnilo, co je pravda a co dezinformace

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Celní správa: Závadné maso se ke spotřebitelům nedostalo

16:05 Celní správa: Závadné maso se ke spotřebitelům nedostalo

Téměř půl tuny drůbežího masa a mořských plodů přepravovaných v nevhodných podmínkách objevili ústeč…