CzechTourism: První návštěva z Pobaltí v českých sklárnách a bižuterních firmách

21.04.2018 12:46

Zahraniční zastoupení CzechTourism v Polsku s působností pro Litvu a Lotyšsko společně se Zastupitelským úřadem v Tallinně zorganizovalo první zahraniční výjezd importérů skla a bižuterie z Pobaltí.

CzechTourism: První návštěva z Pobaltí v českých sklárnách a bižuterních firmách
Foto: CzechTourism
Popisek: Logo Czech Tourism

"České sklo a bižuterie jsou produkty, které v zahraničí mají výbornou pověst. Vždy to byly originální , kvalitní výrobky, které bylo možné nakoupit ve většině specializovaných prodejen. Zájem o desingové výrobky, interiérovou architekturu je viditelný ve zvyšujících se nákladech desingově zaměřených časopisů, na popularitě nových televizních programů zaměřených na zařizování si bytů a domů," uvedla ředitelka zahraničního zastoupení pro Polsko s působností pro Litvu a Lotyšsko Ivana Bílková.

Do programu návštěv zahrnulo zahraniční zastoupení všechny firmy, které projevily zájem o obchodní setkání a prezentaci svých výrobků. "Snažily jsme se oslovit veškeré společnosti, které jsou členy Asociace sklářského a keramického průmyslu v ČR. Během tří dnů jsme tak navštívili 9 českých firem. Provázeli nás většinou ředitelé společností, což nejen že bylo prestižní ale především ukázalo zájem českých firem o spolupráci,” doplnila Ivana Bílková. "Všichni ředitelé nám také potvrdili, že jsme první zahraniční zastoupení nebo ZÚ ,které zorganizovalo incomingovou misi.”

Do České republiky přijelo na tři dny pracovních jednání celkem šest importérů skla a bižuterie z Pobaltí a tři novináři z desingových časopisů.

„Tradiční české výrobky sklářského průmyslu se na trhu v Pobaltí vyskytují pouze v omezené míře. Díky pozitivním reakcím obou zúčastněných stran spatřujeme potenciál pro rozšíření nabídky českého skla a bižuterie na zdejších trzích. Rovněž věříme, že zásluhou mediální prezentace dojde ke zvýšení poptávky po těchto výrobcích a tím i k navýšení jejich exportu na trhy v Pobaltí,“ dodává Alena Teznerová, zástupkyně velvyslankyně České republiky v Estonsku.

“Bylo to poprvé, co jsme se potkali s aktivitami firmy, která má ambici napomoci propagaci našich produktů v zahraničí. Za mimořádně šťastný považuji nápad přivézt importéry a novináře ke zdroji výroby, což považuji za mnohem efektivnější než naše vlastní pokusy prosadit se na velkém veletrhu. Osobní kontakt s lidmi z nových z potenciálních trhů je pro nás velmi cenný už proto, že i oni sami na místě vyjadřovali svoje preference,” zhodnotil jednání Václav Kuželka z firmy Glassbor.

“Pro společnosti typu naší sklárny je zajištění incomingu správné cílové skupiny přímo do prostor našeho provozu perfektní variantou získání kontaktu na konkrétním novém potenciálním exportním teritoriu. Nejde pouze o to, že ruční sklářská výroba je vizuálně velmi lákavou záležitostí, ale je pro nás potom o poznání jednodušší pokoušet se etablovat na teritoriu, kde pro nás již existují záchytné body v podobě konkrétních kontaktů, se kterými je možné navázat spolupráci,“ upřesnil Lukáš Polák, který provázel skupinu ve společnosti CKV s.r.o.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Lucie Potůčková byl položen dotaz

Jak je to s tou výjimkou?

I kdybysme pro teď měli výjimku z migračního paktu. Na jak dlouho by platila? Jak dlouho předpokládáte, že tu budou uprchlíci z Ukrajiny? Co když se z nich po čase stanou občané ČR? A proč bysme měli mít výjimku zrovna my, když uprchlíci (ne třeba z Ukrajiny) jsou i v jiných státech, ale třeba Ukraj...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

19:15 DPP má svůj první průjezdný lakovací box pro vícečlánkové tramvaje

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) v Opravně tramvají v Ústředních dílnách v Hostivaři uvedl do prov…