CzechTrade: Klientské centrum pro export pomáhá s expanzí na zahraniční trhy už čtvrtým rokem

01.02.2018 19:51 | Zprávy

Již čtyři roky pomáhá tuzemským firmám s expanzí na zahraniční trhy Klientské centrum pro export (KCE). Společný projekt agentury CzechTrade, Ministerstva zahraničních věcí ČR (MZV) a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO) v současnosti poskytuje poradenství ve více než 90 zemích světa. Za dobu své existence centrum dokázalo prostřednictvím jednotné zahraniční sítě, kterou tvoří zastupitelské úřady ČR a zahraniční kanceláře agentury CzechTrade, vyřídit více než 1 800 žádostí firem.

CzechTrade: Klientské centrum pro export pomáhá s expanzí na zahraniční trhy už čtvrtým rokem
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Klientské centrum pro export zahájilo činnost 1. října 2014. „Smyslem centra je poskytnout českým podnikatelům praktickou a rychlou pomoc s jejich exportními aktivitami. Podnikatelé, zkušení i začínající, získají kromě konzultací také asistenci při jednání se zahraničními institucemi a státními podniky či detailní průzkumy trhu. Pro dotazy exportérů jsou k dispozici jak specialisté agentury CzechTrade, tak ministerstev zahraničních věcí a průmyslu a obchodu,“ říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

V minulosti poskytli osobní konzultace firmám i ministerští náměstci z obou rezortů. „K tomu, abychom dokázali pružně reagovat na změny kolem nás a vhodně přizpůsobovali proexportní služby státu, musíme umět pečlivě naslouchat potřebám firem. K tomu často nejsou nejvhodnější velká fóra či konference, ale osobní setkání s jednotlivými exportéry. Z tohoto důvodu právě osobní konzultace v Klientském centru pro export považuji nejen jako příležitost představit aktivity Ministerstva průmyslu a obchodu v oblasti podpory exportu, ale také jako příležitost získat zpětnou vazbu od firem a načerpat tak inspiraci pro vylepšení proexportních služeb státu,“ dodává náměstek ministra průmyslu a obchodu Vladimír Bärtl.

MPO a MZV nabízí zájemcům odborné konzultace zaměřené na aktuální problematiku obchodních vztahů s vybranými teritorii či jiné proexportní aktivity. Specialisté KCE se pravidelně zúčastňují i profilových setkání se zástupci firem na akci Meeting Point CzechTrade či na setkáních s obchodními rady zastupitelských úřadů ČR. Nejbližší setkání zahraničních zástupců agentury CzechTrade s představiteli českých podniků se uskuteční ve dnech 27. a 28. února v Praze.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Marian Jurečka byl položen dotaz

Předškolní péče

Tvrdíte, že je předškolní péče dostupnější. To je sice částečně pravda, ALE. Myslíte, že je to vaše zásluha? Není to náhodou proto, že se rodí čím dál méně dětí? A pak dostupnější také není pro všechny. Vzniká sice řada soukromých školek, dětské skupiny apod., ale máte ponětí, kolik stojí? Proč na n...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

AMSP: Nepřiměřené náklady a právní nejistota

7:14 AMSP: Nepřiměřené náklady a právní nejistota

Prohlášení AMSP ČR k návrhu Evropské komise ohledně cíle snížení emisí CO2 o 90 % do roku 2040