„Od roku 2016 se Česká republika řadí objemem vzájemného obchodu mezi desítku nejvýznamnějších obchodních partnerů Německa a loni se poprvé dostala na sedmé místo nejdůležitějších dovozců a odsunulo tak Švýcarsko na osmé místo. V Bavorsku se loni čeští exportéři poprvé dostali na třetí pozici nejvýznamnějších importérů. Dá se tak hovořit o prohlubování vzájemné provázanosti obou ekonomik a růstu závislosti německých firem na dodávkách z Česka,“ komentuje aktuální vývoj česko-německého obchodu Adam Jareš, ředitel německé kanceláře agentury CzechTrade v Düsseldorfu. Německo je pro české exportéry klíčovou vývozní destinací. Loni tam z tuzemska putovalo zboží a služby za 1,38 bilionu korun, tedy 32,8 % celkového exportu Česka.
„Německé ekonomice se aktuálně daří a je to vidět i na rekordním zájmu o účast na Sourcing Day Tschechien. Jejím principem je, že do Česka přivezeme nákupčí, kteří stojí o spolupráci s našimi firmami. Dodavatelé jsou předem vybráni nákupčími na základě profilů, což zvyšuje pravděpodobnost úspěchu,“ popisuje formát akce generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva