CzechTrade se po úspěšném loňském roce zaměří více na regiony

12.02.2015 15:08

Agentura CzechTrade shrnula rok 2014 a představila některé ze svých letošních novinek a plánů. Loni zaznamenala zvýšený zájem o své služby a realizovala celkem 1 559 placených zakázek pro 909 firem.

CzechTrade se po úspěšném loňském roce zaměří více na regiony
Foto: CzechTrade
Popisek: CzechTrade

Nejúspěšnější zahraniční kancelář podle objemu úspěšných případů sídlí v Moskvě, největší počet úspěšných případů zaznamenala zahraniční kancelář v Düsseldorfu. V letošním roce bude agentura CzechTrade více spolupracovat s Asociací malých a středních podniků a nově také s Hospodářskou komorou a více se zaměří na regiony a lokální firmy.

„V loňském roce jsme zaznamenali několik výrazných změn. V červenci se zahraniční kanceláře vrátily díky rozhodnutí Ministerstva průmyslu a obchodu zpět do působnosti agentury CzechTrade, která je konečně mohla začít systematicky řídit. Od podzimu nabízíme služby společně s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR a Ministerstvem zahraničních věcí ČR prostřednictvím Klientského centra pro export (KCPE). Zaznamenali jsme zvýšený zájem o naše služby a českým firmám jsme prostřednictvím zahraničních kanceláří pomohli k zakázkám v hodnotě 6,8 miliardy korun. Naši pracovníci odpracovali na službách pro české vývozce téměř 42 000 hodin, což je o téměř 20 % více než loni. Snad i díky tomu klienti v dotazníkovém šetření ohodnotili naši práci známkou 1,14, což je pro nás velké povzbuzení do budoucí práce,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Zahraniční kanceláře zaznamenaly celkem 103 úspěšných případů v hodnotě 6 851 219 523 Kč. Z hlediska objemu zprostředkovaných zakázek patří mezi nejúspěšnější zastoupení v Moskvě, Düsseldorfu a Záhřebu, z hlediska počtu úspěšných případů se nejvíce dařilo kancelářím v Düsseldorfu, Petrohradě a Stockholmu. Zájem o služby zahraničních kanceláří se zvýšil o 3,4 % a množství úspěšných zakázek o téměř 10 %.  Celkem 50 % zakázek bylo realizováno v posledním čtvrtletí, což ukazuje na pozitivní trend.

Agentura CzechTrade bude také v letošním roce podporovat české firmy na zahraničních veletrzích. Projekt Společná účast na zahraničních výstavách a veletrzích (SVV) se podařilo prodloužit na první polovinu roku 2015 a jedná se o jeho pokračování i v druhém pololetí. Agentura kromě toho chystá celou řadu konferencí a teritoriálních seminářů. Mezi ty nejzajímavější patří například Využití sociálních médií v byznysu, Ázerbájdžán – nové příležitosti či Ukrajina – aktuálně.

Agentura CzechTrade také koordinuje portál BusinessInfo.cz, jehož rubrika Zahraniční obchod, která se soustředí na exportéry, byla v roce 2014 vedle sekcí věnovaných daním a legislativě nejnavštěvovanější oblastí celého portálu (průměrně 52 000 návštěv/měsíc).

„Pro letošní rok jsme navázali užší spolupráci s Asociací malých a středních podniků, se kterou budeme realizovat Manuál pro exportéra. Dále se budeme ve spolupráci s Hospodářskou komorou více zaměřovat na regiony a lokální firmy, které bychom chtěli oslovit prostřednictvím čtyř exportních konferencí a 12 seminářů,“ říká k novinkám Milan Ráž, ředitel sekce služeb pro exportéry. 

KCPE nabízí českým firmám na jednom místě všechny služby jednotné zahraniční sítě ve více než 90 zemích. Od zahájení činnosti v říjnu 2014 poskytlo více než 100 konzultací, z nichž 60 % bylo v gesci agentury CzechTrade. Katalog služeb jednotné zahraniční sítě nabízí přehledný seznam všech nabízených služeb, které jsou českým firmám k dispozici.

O agentuře CzechTrade

CzechTrade je agentura na podporu exportu, podřízená Ministerstvu průmyslu a obchodu České republiky. Funkcí agentury, která působí od roku 1997, je pomáhat českým firmám a podnikatelům proniknout na zahraniční trhy. Zájemci o spolupráci si mohou vybrat ze široké nabídky asistenčních služeb, případně sami nadefinovat jejich podobu dle svých individuálních potřeb či se stát členy prestižního Exportního klubu a využít tak dalších exkluzivních benefitů.

www.czechtrade.cz

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Mgr. Ondřej Kolář byl položen dotaz

návrat Ukrajinců

Je podle vás fér někoho nutit jít válčit, když nechce, a lze takové lidi vůbec nějak motivovat? Jestli někdo před válkou utekl, myslíte, že je něco, co ho přiměje jít válčit? Vždyť není nic cennějšího, než život. A jelikož se válka pro Ukrajinu nevyvíjí vůbec dobře, není třeba řešit, co bude Ukrajin...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

7:44 ČEZ Prodej sníží ceny 1,7 milionu zákazníků na dobu neurčitou u elektřiny i plynu

Zákazníky ČEZ Prodej teď čekají samé příjemné zprávy. Již za pár týdnů se jim sníží ceny plynu a pak…